arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

درخواست عضو کمیسیون اقتصادی مجلس برای استفاده از توان کشتی سازی داخلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صنعت کشتی‌سازی از تجربه داخلی هم استفاده کنیم.

سیدتقی کبیری در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به اصل 3، گفت: 19 آذر برای ساخت 10 فروند کشتی کانتینربر با شرکت کره جنوبی قراردادی منعقد شد. بحث فاینانس خارجی را قبول داریم اما شعار «ما می‌توانیم» چه می‌شود؟ باید از ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌های داخلی استفاده کنیم و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تجربه گرانبهای خود در ساخت کشتی‌، اعلام آمادگی کرده است.

نماینده مردم خوی در مجلس افزود: هر چند که این قرارداد به سال 2008 مربوط است، اما از آنجایی که در برخی رسانه‌ها به ویژه از زبان شرکت هیوندایی کره جنوبی اعلام شده که اولین ثبت سفارش بعد از برچیده شدن تحریم‌های ایران بوده، بهتر است این قرارداد و سایر قراردادها شفاف‌سازی شود و به مجلس ارائه شود. بنده منکر استفاده از تجربه و سرمایه خارجی نیستیم به شرطی که درصد بالایی از توان داخلی را استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صنعت کشتی‌سازی از چنین تجربه‌ای برخورداریم که می‌توانیم در قالب تشکیل کنسرسیوم از این تجربه استفاده شود.

علی مطهری در واکنش به تذکر کبیری، گفت: مسئولان دولتی توضیح دادند که این یک پولی بوده که زنده کرده‌اند و مربوط به دولت گذشته است. این مساله با سخن شما و استفاده از نیروی داخلی منافاتی ندارد.



منبع: ایسنا
نظرات بینندگان