arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

ترامپ: در دوران ریاست‌جمهوری تجارت نمی‌کنم/ مدیریت شرکت‌هایم را به پسرانم می‌سپارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در جدیدترین اظهاراتش در توئیتر گفت، در زمان ریاست جمهوری‌اش "هیچ معامله جدیدی" انجام نخواهد داد و دو پسر بزرگ او به مدیریت شرکتهایش خواهند پرداخت.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا اخیرا به سبب تعارض منافعی که امپراطوری تجاری وسیعش در زمان ریاست جمهوری او ایجاد خواهد کرد مورد انتقاد قرار گرفته است. او در توئیتهایش نوشت: حتی با وجود این که بر اساس قانون ملزم نیستم که چنین کاری انجام دهم من قبل از 20 ژانویه (موعد آغاز ریاست جمهوری او) امور تجاری را ترک خواهم کرد تا بتوانم به صورت تمام وقت بر ریاست جمهوری تمرکز کنم.

منتقدان استدلال کرده‌اند این که ترامپ با توجه به این که برای سرمایه گذاری‌هایش عمدتا متکی به حسن نیت دولتها و تنظیم کنندگان خارجی بوده، منافع و اموالش که در سراسر جهان پراکنده هستند در ضمن ریاست جمهوری حفظ می شود و این مساله  برای او یک تعارض اخلاقی بی‌سابقه به وجود خواهد آورد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا خاطر نشان کرد: دو تن از فرزندان من یعنی دون و اریک به علاوه مقامات اجرایی، شرکتها را مدیریت خواهند کرد. معامله جدیدی نیز در جریان دوران ریاست جمهوری من انجام نخواهد شد.

یکی از نکات قابل توجه غیبت ایوانکا در این لیست بود. جیرد کوشنر، همسر ایوانکا مشاور نزدیک پدرش و از بازیگرانی است که در ریاست جمهوری ترامپ ایفای نقش خواهند کرد.

ترامپ در ادامه حرفهایش در توئیتر گفت:‌ در آینده نزدیک یک کنفرانس خبری برگزار خواهم کرد تا درباره مسائل مربوط به تجارتم، گزینه‌هایم برای کابینه و دیگر مسائل مورد توجه حرف بزنم.

ترامپ 70 ساله پیش از این برای برگزاری کنفرانسی خبری در تاریخ 15 دسامبر درباره تعاملات تجاری جهانی خود برنامه ریزی کرده بود اما در روز دوشنبه اعلام کرد این کنفرانس به تعویق افتاده است.

کلیان کانوی، مشاور ارشد ترامپ در مصاحبه‌ای به سی ان ان گفت، علت چنینی تعویقی پیچیدگی و در هم تنیدگی بسیاری از دارایی‌های تجاری او بوده است و ترامپ می خواهد کنترل عملیاتی شرکتش را به هنگام خدمت به عنوان رئیس جمهور واگذار کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان