arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

تهدید داعش علیه اسپانیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سرویس های اطلاعاتی‌ اسپانیا هشدار دادند : گروه تروریستی داعش قصد حملات متعدد را در تمامی خاک اروپا با کامیون های حامل بمب که از سوی تروریست های انتحاری رانندگی‌ می‌ شوند، دارد .

روزنامه آ ب ث اسپانیا روز سه شنبه براساس گزارش این سرویس های اطلاعاتی نوشت: رهبران داعش بعد از شکست های اخیر در عراق و سوریه و از دست دادن منطقه های تحت کنترل خود در تدارک حمله با کامیونهای مملو از مواد منفجره و رانندگان انتحاری در سراسر اروپا هستند.این روش آنها در عراق و سوریه برای دفاع از شهرها و شکستن محاصره نیروهای بین المللی است. 

سازمان پلیس اروپا 'یوروپل' در ماه سپتامبر گذشته در این مورد هشدار داده و اکنون با این گزارش، آنرا تاکید می کند.

طبق این گزارش ،خطر داعش بعد از شکست های اخیر در عراق و سوریه چند برابر شده است. در فرانسه قرار بود که مواد منفجره ساخته شود و در خودروها و کامیون ها انبار شوند و بعدا آنرا به محل سوء قصد (بطور نمونه بندر نیس) برده و منفجر کنند.

به نوشته این روزنامه اسپانیایی ،این روش برای اسپانیا تازگی ندارد و سازمان تروریستی 'اتا' در 50 سال اخیر از آن برای سوء قصدهای خود به کرات استفاده نموده، ولی تفاوت در یک نکته مهم است.
اعضای اتا خودروی مملو از مواد منفجره را در سر راه هدف خود پارک می کردند و از راه دور آنرا منفجر می کردند و همیشه برای فرار نقشه داشتند. ولی داعش 10 عامل سوء قصد دارد که حاضر به انجام سوء قصد انتحاری هستند خواه با کامیون، خودرو، حتی جلیقه مملو به مواد منفجره برای تخریب بیشتر هستند. 

یک هفته پیش در مجله 'مرکز مبارزه با تروریسم' از انتشارات آکادمی نظامی وست پوینت آمریکا اعضای جدید داعش را 'نسل هزاره' قلمداد کرده بود، به این معنی که افراطیون حتی بدون آمادگی نظامی می توانند کشتار براه بیاندازند. آنها در شبکه های اجتماعی، تالارهای گفت و گو و حتی تلفن هوشمند خود افراطی شده اند. 

سرویس های اطلاعاتی‌ هشدار می‌ دهند که داعش همچنین در حال مطالعه استفاده از سلاح های شیمیایی در این حملات است .در این رابطه ، نیروهای امنیتی اسپانیا در ماه ژوئیه گذشته چندین هشدار در مورد حملات با بمب های کلر ، گاز خردل و اسید های خورنده دریافت کرده بود .

یوروپل نیز در آخرین گزارش خود ، این تهدید ها را تائید کرد و گزارش داد: داعش در سوریه گاز خردل استفاده کرده است زیرا افرادی را دارد که قبلا در برنامه قدیمی تسلیحاتی عراق کار می‌ کردند. آنها می‌ توانند سلاح های شیمیایی تولید کنند و به انبارهای سلاح های شیمیایی دست داشته باشند .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان