arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

انتقاد نعمتی از اظهارات یک نماینده درباره حقوق نمایندگان مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از صحبت‌های محمود صادقی در رابطه با حقوق نمایندگان انتقاد کرد و رئیس مجلس نیز ضمن تایید صحبت‌های نعمتی گفت: مجلس به جای این‌که برای نمایندگان ساختمان میلیاردی بسازد اجاره‌ آن را در اختیار نمایندگان قرار داده و به نوعی صرفه‌جویی کرده است.
 نعمتی روز چهارشنبه در تذکر روز چهارشنبه خود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از دوستان مواردی را در خصوص حقوق نمایندگان مطرح کردند و گفتند که این حقوق بین ۱۷ تا ۲۱ میلیون تومان است. این مساله دروغ است؛ نمایندگان فقط ۵ میلیون و ۴۰۰ تومان پول می‌گیرند. دوستی که این مساله را مطرح کردند حقوق دانشگاه را می‌گیرند و حقوق دانشگاه به عنوان عضو هیات علمی بیشتر از حقوق نمایندگان است.

او ادامه داد: نمایندگان برای انجام کارهای خود به نیروی همراه، دفاتر و کسی که کار دفاتر را انجام می‌دهد و امثال آن نیاز دارند که هزینه‌ای به آن‌ها پرداخت می‌شود. من از هیات رئیسه خواهش می‌کنم هیچ مبلغ اضافه‌ای از ۵ میلیون و ۴۰۰ تومان به نماینده ندهند و فقط همان مبلغ را بدهند. اما مثل یک فرماندار و شهردار برایش دفتر بگیرند و اماناتی برای او در نظر بگیرند.

وی متذکر شد: این کار باعث می‌شود که شان مجلس و نمایندگی حفظ شود. از دیروز که این مساله مطرح شده  حتی رادیو و تلویزیون و بسیاری از رسانه‌ها به این مساله پرداختند  و خیلی از این افراد به نمایندگان مراجعه می‌کنند و می‌گویند که از آن پولی که می‌گیرید به ما هم بدهید. مثلا دیروز کسی که میت داشته به نماینده پل دختر گفته برای جابجایی میت دو میلیون از آن ۲۱ میلیون به من بدهید.

او تاکید کرد:‌ من از هیات رئیسه می‌خواهم هیچ  پولی به نماینده‌ها ندهید و فقط حقوقشان را بدهید. همه عزیزان هم فقط از مجلس حقوق بگیرند نه جاهای دیگر. بعضی از نمایندگان حقوقی که از جاهای دیگر می‌گیرند بیشتر از حقوق نمایندگی است.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر نعمتی توضیح داد: طبق آیین‌نامه موظفیم در حوزه‌های انتخابیه نمایندگان برای آن‌ها  دفتر ایجاد کنیم اما به خشکسالی مالی  در کشور خوردیم و گفتیم از این مساله فرار کنیم وگرنه ما باید ساختمانی در هر شهر بسازیم و امکانات رسانه‌ای برای آن قرار دهیم. اما باتوجه به شرایط کشور دیدیم که ممکن است این کار هزینه‌ زیادی داشته باشد. به نمایندگان گفتیم ساختمانی اجاره کنید و ما اجاره را به شما می‌پردازیم. نباید حرف ناصحیح زد. چرا خلاف می‌گویید و افکار عمومی را خراب می‌کنید؟

وی همچنین تاکید کرد:  ما گفتیم به جای آن‌که یک ساختمان یک میلیاردی بسازیم اجاره‌اش را به نمایندگان بدهیم صرفه‌جویی کردیم، در حق نمایندگان ظلم می‌شود. حقوق آن‌ها به صورت شفاف همین است که آقای نعمتی گفتند. یک نماینده گاهی اوقات باید در ۵ شهر ساختمان داشته باشد که این مسائل هزینه‌ای زیادی دارد. اگر کسی نیاز ندارد نباید این پول را بگیرد و باید آن را به بیت‌المال برگرداند.

لاریجانی در پایان گفت:‌ زدن این حرف‌ها در کشور تخریب بلاوجه است.


نظرات بینندگان