arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

آزادی حلب به معنای شکست همه قدرت استکبار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: آزادی حلب به معنی شکست همه قدرت سیاسی و نظامی استکبار در یک نقطه از جهان اسلام و به اهتزاز درآمدن پرچم مجاهدت اسلامی و فروپاشی پرچم استکبار بوده و این معیار حیات سیاسی مسلمانان در عصر انقلاب اسلامی است.

 سردار سرتیپ حسین سلامی در اولین کنگره شهدای کارگری استان مرکزی گفت: بی‌شک امام راحل بعد از ائمه اطهار(ع) بزرگ‌ترین، نافذترین، نام‌آورترین و شجاع‌ترین شخصیت روحانی تاریخ اسلام و ایران است که با بیرق‌داری یک انقلاب شکوهمند شیرازه نظام کفر و استکبار جهانی را در هم شکست. 

وی افزود: امام (ره) مسلمانان را با هویت حقیقی خود آشنا کرد و خورشید نورانی اسلام را بر صفحه قلب‌ها و دل‌های مسلمانان عالم طلوع داد. برای مسلمانان و بخصوص ملت ایران اعتبار، عزت، آبرو و شرف آفرید.

سلامی تصریح کرد: استان مرکزی محل ظهور مراجع عالیقدر و درخشش کسانی همچون آیت‌الله حائری، آیت‌الله اراکی و بسیاری آیات عظام و... و سرزمین تبلور هفت هزار شهید است که کهکشانی از ستاره‌های پرفروغ را بر آستان افتخارات این دیار نگاشته‌اند.

وی ادامه داد: شهدا حجت‌های خداوند بر ما هستند و راه را به ما نشان دادند. 280 شهید این استان از قشر کارگران زحمتکش و از کسانی هستند که حلال‌ترین لقمه‌های نان را می‌خورند. این شهدا از مردان و زنانی هستند که هر پیشرفتی در این جامعه صورت می‌گیرد حاصل دستان پرتوان و عشق و انگیزه بالا و روح ایمان و تعبد آنهاست.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران افزود: شهدا اجازه ندادند خاک این سرزمین در اشغال بیگانگان قرار گیرد. طبق فرمایشات امام علی(ع) اگر بیگانه‌ای در سرزمینی قدم بگذارد آن کشور ذلیل می‌شود. شهدا مظاهر عزت ما هستند و خانه‌ هر شهید بابی از ابواب جنت است که به روی بندگان خاص خدا باز می‌شود.

سلامی با یادآوری هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت رسول‌الله(ص) و امام جعفرصادق(ع)، گفت: یقین داشته باشیم آنچه که امروز به نام عزت، اقتدار، منزلت، شکوه، سربلندی، پیشرفت، عظمت و رشد در این جامعه می‌بینید همه محصول فداکاری شهیدان والامقام و صبر و شکیبایی خانواده‌های آنهاست. شهدا به آرزوی خود دست یافتند در حالیکه خانواده‌های آنها آرزوهای خود را تقدیم خدا کردند.

سلامی ادامه داد: اینکه ما در دوره‌ای که در نازل‌ترین سطح قدرت ظاهری نظامی بودیم توانستیم در مقابل صف فشرده همه قدرت‌های تاریخ بشر هشت سال ایستادگی کنیم، سرزمینمان را از اشغال خارج کرده و استقلالمان را به جهان اثبات کنیم و نشان دهیم که می‌توانیم در پرتو اسلام و ولی‌فقیه یک کشور در اوج محاصره و تحریم را در مقابل هجوم همه قدرت‌های جهان حفظ کنیم، حاصل جانفشانی شهیدان بود.

وی افزود: امروز مشاهده می کنیم که کشورهایی هستند که 60 سال در اشغال دشمن هستند، اما چون در آن سرزمین‌ها مردان و زنان شهادت طلب و پیکارگر و مجاهد وجود ندارد که برای نبرد با دشمنان از یکدیگر سبقت بجویند، این کشورها همچنان زیر سلطه دشمنان اشغالگر عزت خویش را ذبح و قربانی می‌کنند، اما ملت ایران زمانی که دشمن می‌خواست آنان را تسلیم کند، با شجاعت به میدان آمد و پرچم پر افتخار اسلام و ایران را به اهتزاز درآورد.

وی افزود: روزگاری دشمن در کنار رود کارون و کرخه کیلومترها تا عمق کشور پیشروی کرده بود و گلوله‌های استعمار بر سر مردان و زنان ما فرو می‌ریخت. جوانانی که به یاد ندارند، بخوانند و بشنوند که چه ماه‌ها و سال‌های سختی بر این ملت گذشت اما ما امروز حلب را آزاد می‌کنیم این بدین معناست که امروز آمریکا، اروپا، عربستان، قطر ترکیه و فریب خوردگان تکفیری همه در یاس و عجز و شکست هستند.

وی اضافه کرد: این موفقیت حاصل شهادت فرزندان این امت است که به ما ادبیات مقاومت و روش ایستادگی و غیرت و جوانمردی، جهاد، ایمان و ثبات قلم را آموزش دادند، خداوند آنها را بر کفار مسلط کرد و این یک حقیقت است.

سلامی تصریح کرد: خداوند در میدان نبرد به ما نصرتی آشکار داد، ما فتح مبین را امروز دوباره دیدیم. این ابتدای راه است، موصل نیز آزاد خواهد شد، یمن خواهد درخشید، بحرین به آرزوی خود خواهد رسید و دشمنان خدا از سرزمین مسلمانان خواهند گریخت. اینها واقعیات بزرگی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما در دل تحریم‌های دشمن رشد کردیم، افزود: در حالیکه دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کردند، ما به انرژی هسته‌ای دست یافتیم و با مدرن‌ترین کشورهای جهان همتراز شدیم. در حالیکه می‌خواستند ما ضعیف بمانیم موشک‌هایمان سینه آسمان را شکافت، نیروگاه‌ها را احداث کردیم، ماهواره‌ها را در فضا قرار دادیم، پلایشگاه‌ها فعال شدند و پهبادهایمان سه هزار کیلومتر عمق آسمان را در نوردیدند و رادارهایمان ماهواره‌های دشمن را کشف کرد.

وی اضافه کرد: ما بزرگ شدیم، اینها همه برکات مجاهدت مردان و زنان این سرزمین و کلید فرج هستند. خداوند گشایش‌ حاصل کرد به گونه‌ای که امروز از هیچ چیز نمی‌ترسیم، از دیوارهای تحریم دشمن عبور کرده‌ایم و او دیگر در اقتصاد ما موثر نیست.

سلامی ادامه داد: ما به دشمن اعتماد و امید نداریم و بر انرژی درونی ملت خود تکیه می‌کنیم. اینجا محل نزول نصرت‌های الهی است، وقتی به قدرت خداوند تکیه داریم نباید از شکوه ظاهری قدرت‌های بزرگ نگران باشیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با اشاره به مثل‌هایی در قرآن گفت: در مکتب اسلام و دیدگاه قرآن و ائمه اطهار(ع) و رهبران دین ما این حقیقت وجود دارد که اگر همه این قدرت‌ها جمع شوند، نمی‌توانند یک مگس بیافرینند و از آن مهم‌تر اگر پشه‌ای چیزی از آنها برباید نمی‌توانند از او پس بگیرند، این تمام حجم قدرت قدرت‌های بزرگ است.

وی بیان کرد: کبریایی از آن خداست و ما امروز پیروز هستیم چون به قدرت خدا تکیه داریم. به اذن خدا با ایمان و صبر و شکیبایی بر مشکلات غلبه خواهیم کرد و عزتمان را با هیچ کشوری معاوضه نمی‌کنیم. زیرپای هیچ دشمنی فرش قرمز پهن نمی‌کنیم، از تهدید هیچ قدرتی نمی‌هراسیم چراکه از شکستن قدرت هیچ قدرتی ترسی نداریم، ما از رهبری بزرگ با روحی نیرومند و حکمت و تدبیری الهی برخورداریم.

سلامی ادامه داد: زندگی در ایران بهتر از هر نقطه‌ای از عالم جریان دارد. دشمنان اگرچه در ظاهر قدرتمند و ثروتمند هستند، اما در بحرانی عظیم زندگی می‌کنند. آمریکا که بزرگ‌ترین تولید کننده ثروت جهانی است بزرگترین بدهکار جهان محسوب می‌شود. بدهی ملی او از مجموع ثروت تولید شده او گذشته است. 70 میلیون انسان زیرخط فقر در آمریکا زندگی می‌کنند و 43 میلیون نفر در آمریکا فاقد مسکن هستند. 

وی افزود: بحران اخلاقی در آمریکا به حدی عمیق است که سالانه 38هزار جوان آمریکایی دست به خودکشی می‌زنند. این آمارها برگرفته از گزارشات رسمی آمریکاست. نرخ طلاق در امریکا رکورد زده و 60درصد کودکان بدون پدران یا مادران خود زندگی می‌کنند.

سلامی گفت: اکثر زیرساخت‌های کشور آمریکا متعلق به 60 سال گذشته است؛ چراکه ظرف این چندسال 6هزار میلیارد دلار فقط در عراق هزینه کرده است که معادل حدود 30 سال دلارهای نفتی عراق است.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر فکر می‌کنید در مملکت ما سختی زیاد است، در این ممالک چندین برابر سختی وجود دارد، اما شما به خدا امید دارید در حالیکه آنها به خدا امید ندارند و از سوی دیگر با اینکه ایران بیشترین دشمنان عالم را دارد، امن‌ترین نقطه جهان است.

سلامی اظهار کرد: اینها نتیجه شهادت، فداکاری و مجاهدت است و به این حقایق افتخار می‌کنیم. راز این سربلندی در همان کلامی است که امام این امت در دانشگاه مطرح کردند مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید عقب نمانید از کفار تبعیت نکنید.

وی ادامه داد: هرچند کفار از جنگ با ما دست بر نمی‌دارند تا ما از دینمان دست برداریم اما این را بدانند هرگز از دینمان دست نخواهیم کشید و این روش ماست. راز این موفقیت‌ها در همدلی و تبعیت از اماممان است.

وی خاطرنشان کرد: امامت سازوکاری الهی برای سعادت مسلمانان است، هر قومی تبعیت کرد سعادتمند شد و هر کس فاصله گرفت به ذلت گرفتار شد. این منطق ما و تجربه واقعی چهار دهه در این کشور است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان