arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

رمزگشایی لاریجانی از رجزخوانی‌های آمریکا و انگلیس علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رجز خوانی‌های سیاسی برخی مقامات امریکایی و انگلیسی و گزافه گویی های آنان در منطقه دو هدف را دنبال می کنند. 
علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، میلاد پیامبر را تبریک گفت و اظهار کرد: امیدوارم هفته وحدت بستر وحدت واقعی مسلمانان را فراهم کنند. پیامبر خدا فرمود مومنان برابرند، خونهایشان یکرنگ است و در برابر دیگران قدرتی واحد هستند. اگر مسلمانان همین یک کلام حضرت را مبنای زندگی و مراودات خود قرار می دادند به تعبیر حضرت امام بزرگترین قدرت دنیا می شدند.

وی ادامه داد:‌ بزرگترین معجزه عالم در حرکت عظیمی بود که رسول الله ظرف 23 سال به وجود آورد و نظام بی نظیری در حوزه های فردی و اجتماعی ساماندهی کرد. تا زمانی که این منحج حتی با تغییراتی در بین مسلمانان رایج بود، پیشرفت های علمی، فرهنگی و سیاسی چشمگیری داشتند و با عزتمندی زیست می کردند و با حضور پیامبر عظیم الشان به این نشئه رستاخیز بلوغ عقلانی بشر آغاز شد.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: نظام تربیتی پیامبر بر عقلانیت و حکمت برقرار بود. فرمودند خداوند چیزی باارزش تر از عقل در میان بندگان تقسیم نکرد از این رو خواب خردمند برتر از بیداری جاهل است و مهمتر آنکه آبادانی یک کشور و ترقی و رشد یک امت را در گرو حکمت و دانش قرار داد و  فرمود که دینی که حکمتی در آن نیست مانند خانه ای ویران است پس بیاموزید و آموزش دهید و دین شناس گردید و نادان از دنیا نروید که خداوند عذر نادانی را نمی پذیرد.

لاریجانی افزود: در سخنی بلند فرمودند هر کس بر پایه ای جز دانش رفتار کند بیش از آنکه اصلاح کند، فساد به بار می آورد. در واقع در نظام تربیتی رسول الله اصلاح گری و توسعه و رشد فردی و اجتماعی واقعی جز با دانش و حکمت ممکن نیست، انسانی رستگار است که خردمند باشد و جامعه ای توسعه به معنای واقعی دارد که مبنای حرکت آن جامعه بر حکمت استوار باشد.

او اظهار کرد: پیامبر در کلامی نورانی این نوید را داده است که سنت الهی برای روزی انسان ها در برنامه ریزی درست قرار داده شده است و فرمودند هر کس برای گذران زندگانی خویش به درستی برنامه ریزی کند خدای تبارک و تعالی روزی اش می بخشد. آنقدر در نظام تربیتی و سلوک سیاسی پیامبر، موضوع برنامه ریزی درست مبتنی بر حکمت اهمیت دارد که ترس و خوف خود را صرفا بر بی برنامگی و سوء تدبیر مسلمانان علنی کرده است و فرمود بر امت خویش نه از فقر که از برنامه ریزی نادرست و سوء تدبیر بیم داریم.

رئیس مجلس گفت:‌ نکته مهم دیگر در نظام تربیتی رسول الله طراحی نظریه همسرنوشتی امت بود به طوری که حکومت پیامبر مردمی ترین و آزادترین حکومت تاریخ محسوب می شد. پیامبر مبنای حکمرانی خویش را مبنای کلهم راع و کلکم مسئول عن رعیته قرار داد. لذا در نظام سیاسی پیامبر دو اصل حاکم بود. یکی محدود بودن دولت و دیگری آزاد بودن ملت، درست عکس شرایط امروز جهان که دولت ها تا می توانند برای خود آزادی خلق می کنند، چه در حوزه سیاست و اقتصاد و امنیت. و از این طریق خوزه عمل ملت را محدود می کنند. این وضع در بین کشورهای اسلامی مع الاسف به بدترین شکل درآمده است.

وی گفت:‌ پیامبر نظامی ایجاد کرد که به نقل امام علی، وقتی مرد یهودی طلب خود را از پیامبر درخواست کرد و پیامبر معذور بود، بر حسب نظر مرد یهودی یک روز در کنار او ماند و علیرغم عصبانیت اطرافیان، نزد او استراحت کرد و نماز خواند و به اصحاب معترض خود گفت خدا مرا نفرستاد که به کسی ظلم کنم. خواه اهل ذمه باشد و خواه نباشد.

لاریجانی تاکید کرد:‌ پیامبر نظام سیاسی را بر اخلاق پایه گذاشت. در واقع بخش مهمی از رشد مسلمانان را بر نظام سیاسی مبتنی بر اخلاق میسر می دانست و فرمود خوشرفتاری و مدارا با مردم نیمی از ایمان است و وفق و نرمش با آنان نیمی از زندگی است.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: از منظر پیامبر در مقابل این مسیر همبستگی ملی مبتنی بر ایمان و اخلاق، نظامی گرگ‌وش و مبتنی بر سودانگاری است که فرمود روزگاری بیاید که مردمش گرگ هستند و آنکه گرگ نباشد، گرگها او را می دردند. وقتی معیارهای زیست اجتماعی بشر از تکیه بر اخلاق فاصله بگیرد و تلقی ماکیاولی در سیاست و اجتماع حسن تدبیر تلقی شود، پیش بینی پیامبر محقق می شود. متاسفانه جهان امروز تا حد زیادی چنین الگویی را دنبال کرده است.

وی افزود:‌ برای اهداف دنیوی جنگ افروزی می کنند. برای اهداف پست قدرت طلبانه تروریست ایجاد می کنند و آنان را به جان مسلمانان می اندازند. آیا این همان مدرسه گرگ ها نیست که پیامبر روزگاری را بدان صفت پیش بینی نمود؟

وی با بیان اینکه «با پررویی اموال مسلمانان، انرژی آنان را چپاول می کنند و با ایجاد فضای دروغین رعب و هراس منابع نصفه و نیمه آنان را به فروش سلاح های خود اختصاص می دهند»، گفت: رجز خوانی های سیاسی این روزها درمورد برخی مقامات امریکایی و انگلیسی و گزافه گویی های آنان در منطقه دو هدف را دنبال کرده و می کنند. یکی با تولید هراس دروغین بازار مکاره سلاح خود را رونق بخشند و دیگر سرپوشی بر رفتارهای ماجراجویانه خود در منطقه بگذارند و اذهان را به سوی دیگری منحرف کنند.چراکه سیاسیت های مزوّرانه آنان در چند سال اخیر در سوریه، عراق و لیبی به بن بست رسید و توفیقات فرزندان رشید منطقه، تروریست های مزدور آنان را مستمرا به عقب نشینی واداشت به طوری که حلب شهر مهم سوریه از لوث تروریست ها پاک گردید و عن قریب انشالله موصل نیز آزاد می گردد.

لاریجانی تصریح کرد: این فضا برای آنان خفه کننده است و باید یک مسیر جدید کشمکش در منطقه را باز کنند. البته هوشیاری در بین مسلمانان از درجه خوبی برخوردار است و قدرت تحلیل مکر آنان را دارند و این پتانسیل پرارزش مجلس، توفیقات مردمان مسلمانان سوریه و عراق را در نبرد با تروریست ها و دسایس دولت های شرآفرین تبریک گفته و بهترین ها را برای آنان آرزو می کنند و حمایت ملت بزرگ ایران را در رهایی و پیروزی های آنان اعلام می کنم.

نظرات بینندگان