arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

بیل گیتس: آمریکا به سوی "مرحله جدیدی" حرکت می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیل گیتس امیدوار است که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ نوآوری‌ها در مسائلی مانند تحصیل، انرژی و خدمات درمانی دو چندان شود.

 به نقل از شبکه سی ان بی سی، بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت اعلام کرد، بر این باور است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره مسائل مختلف و اجرای سیاست‌ها "انعطاف" زیادی دارد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم بسیار جذاب است که مشاهده کنیم چه مسیرهای جدیدی پیش رو خواهد بود. انتخاب دونالد ترامپ خیلی برای سیاست‌های ویژه‌ و خاص نبوده بلکه گزینش او برای نوع رهبری‌ای بود که رای دهندگان می‌خواستند.

گیتس اظهار امیدواری کرد ترامپ دیالوگی را برای دستیابی به بهترین‌ها در آمریکا به وجود آورد و دولت وی نوآوری‌ها در زمینه خدمات درمانی، انرژی و آموزش و تحصیل را دو برابر کند.

در همین حال بیل گیتس به عنوان فردی که هم از طریق بنیادش و هم از طریق برنامه‌های مربوط به انرژی هسته‌ای با چین در ارتباط است، از طراز منفی تجاری بین چین و آمریکا دفاع کرد. این در حالی است که ترامپ روز یکشنبه با به چالش کشیدن سیاست "چین واحد"، روابط واشنگتن و پکن را ناآرام کرد.

گیتس افزود: مطمئن هستم که ترامپ و تیمش همانطور که تاکنون نشان داده‌اند نمی‌خواهند با ایجاد دیوار تعرفه‌ها، یک بازی باخت-باخت را به وجود آورند. قدرت اصلی اقتصاد آمریکا از صادراتش می‌آید. اگر شما می‌خواهید واردات را کم کنید آنگاه با شرایطی مواجه می‌شوید که کشورها دیوارهای تعرفه خود را بلند می‌کنند.

با این حال گیتس، ترامپ را فردی "خبره و دقیق" خواند و ابراز امیدواری کرد که او با دقت درباره شیوه تعامل با چین بیندیشد.

وی افزود: ما اکنون در حال ورود به مرحله جدیدی هستیم. اکنون باید ببینیم که گام‌های آتی در حوزه‌های آموزش، سلامت و انرژی با هزینه کم چیست؟ من فکر می‌کنم همه این مسائل بخشی از دستور کار ما خواهد بود.



منبع: ایسنا
نظرات بینندگان