arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

درخواست لندن برای انتقال سیاسی در سوریه بدون مشارکت اسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انگلیس با طرح این ادعا که "بشار اسد نمی‌تواند در آینده سوریه نقشی داشته باشد"، خواهان انتقال سیاسی در این کشور بدون حضور اسد شد.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، سخنگوی دولت انگلیس در اظهاراتی مداخله جویانه با انتقاد از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مدعی شد: "فکر نمی‌کنم که اسد با این اقدامات «وحشیانه» علیه مردمش راهی به سوی آینده‌ای امن و درخشان برای سوریه در طولانی مدت باشد. به همین دلیل لندن بر این باور است که عملیات انتقال سیاسی در سوریه باید بدون اسد انجام شود."

سخنگوی دولت انگلیس با اشاره به آنچه در حلب رخ داده و حملات نیروهای دولت سوریه و محاصره غیرنظامیان در این شهر گفت: امدادرسانی به افراد محاصره شده در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: لندن در نشست سران کشورهای اروپایی که فردا (پنجشنبه) در بروکسل برگزار خواهد شد، شرکای اروپایی خود را در جهت ارائه بیانیه‌ای جدی و روشن درباره وضعیت حلب به ویژه امدادرسانی‌ها و دستیابی به توافقی برای آتش بس تحت فشار قرار خواهد داد.

این اظهارات سخنگوی دولت لندن ساعاتی پیش از اعلام آتش بس و انتقال غیرنظامیان و شبه‌نظامیان از محله‌های شرقی حلب بیان شد.

همزمان با این اظهارات مسئول دولت انگلیس در جلسه فوق‌العاده شورای عوام این کشور درباره وضعیت حلب گفت‌وگو شد.

در این جلسه بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس از روسیه خواست از حمایت دولت اسد دست بردارد و گفت: روسیه و ایران باید در راستای دستیابی به راه‌حلی سیاسی و مسالمت آمیز گام بردارند.

جانسون افزود: "پیروزی دولت دمشق در حلب به معنای پایان یافتن جنگ نیست و این مساله برای اسد «تلخ» خواهد بود زیرا حتی اگر بر ویرانه‌های این شهر نیز کنترل یابد همچنان حدود دو سوم سوریه هنوز از کنترلش خارج است."

نظرات بینندگان