arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

مشاور نظامی رهبری: ائتلاف ایران، روسیه و حزب الله موجب آزادی حلب شد /موصل به زودی آزاد می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور فرماندهی کل قوا با اشاره به قدرت ژئوپلیتیکی ایران در غرب آسیا تصریح کرد: البته امریکا درک کرده است که ایران بازیگر اول غرب آسیا است و ایران وزن ژئوپلیتیکی بالایی دارد.

سردار یحیی رحیم صفوی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل که در دانشگاه خوارزمی در حال برگزاری است، گفت: اگر بتوانیم علم فرماندهی و کنترل را که علم جدیدی است به نخبگان و مدیرانمان درست معرفی کنیم و آن‌ها به این علم مسلط شوند و در برنامه‌ریزی‌هایشان و در ساختارهای مختلف کشور از آن استفاده کنند، قدم بزرگی برداشتیم.

او با بیان اینکه این علم هنوز برای مدیران و مردم شناخته شده نیست، اظهار داشت: تحلیل تغییرات در محیط بین‌اللملی ضروری است. قرن ۲۱ قرن تغییر در معادلات جهانی، برهم ریختن روابط بین‌المللی و شاخص‌های قدرت، تغییر وزن قدرت‌های ژئوپلیتیکی در غرب آسیا، افزایش قدرت فضای مجازی، افزایش بازیگران قدرت در غرب آسیا و... است.

مشاور فرماندهی کل قوا با اشاره به قدرت ژئوپلیتیکی ایران در غرب آسیا تصریح کرد: البته امریکا درک کرده است که ایران بازیگر اول غرب آسیا است و ایران وزن ژئوپلیتیکی بالایی دارد.

صفوی با اشاره به آزادی حلب خاطرنشان کرد: اینکه روسیه در منطقه ما با ایران ائتلاف می‌کند و ائتلاف ایران، روسیه و حزب الله موجب آزادی حلب شده و موصل به زودی آزاد می‌شود نشان می‌دهد که این ائتلافی است که وزن بالایی دارد و رییس جمهور جدید امریکا با این وزن روبرو است.

او با بیان اینکه محیط بین‌المللی و به ویژه محیط غرب آسیا بسیار شکننده شده است، ابراز داشت: جهت‌گیری قدرت در قرن حاضر، اول فرهنگ است و دوم اقتصاد. ما فرهنگ و تمدن داریم اما آنچه کم داریم، اقتصاد است. البته ما منابع اقتصادی داریم ولی نیاز است به مرحله تولید و توسعه هم برسیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه انطباق اقدامات تاکتیکی و اقدامات استراتژیکی ضروری است، یادآور شد: ۱۱ سپتامبر یک اقدام تاکتیکی از سوی مولفه‌های مختلف بود ولی استراتژی اسلام‌ستیزی را ایجاد کرد و تا به امروز این استراتژی ادامه داشته است. به حضور در منطقه منجر شده است.

صفوی با اشاره به گرفتن یک پایگاه نظامی در بحرین توسط انگلیس بیان کرد: انگلیس در سال ۱۹۷۱ از منطقه خارج شده بود ولی الان می‌خواهد به منطقه ما بازگردد که این بازگشت استراتژی جدیدی از سوی آن‌ها است.

او با یادآوری اینکه بی‌شک در جهان امروز دانش اهمیت بسیار دارد، عنوان کرد: تصمیم صحیح نیازمند فرایندهای پیچیده‌ای است که اساس آن را اطلاعات تشکیل می‌دهد که نیازمند مکانیزم‌های دانش فردی و تحلیل جمعی است. در واقع، در کنار تکنولوژی، درایت و تصمیم گیری صحیح و به موقع نیز سرنوشت‌ساز است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان