arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

بشار اسد: ترجمه بیانیه‌های غربی‌ها این است؛ لطفا جلوی ارتش سوریه را بگیرید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای با شبکه راشاتودی نسبت به توجه بیش از حد به اظهارات دولت‌های غربی هشدار داد "چراکه آنها در حلب ظاهرا بیشتر به نجات تروریست‌ها اهمیت می‌دهند تا غیرنظامیان."
به گزارش راشاتودی، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در این مصاحبه همچنین واکنش ملایم به حمله گروه تروریستی داعش به شهر پالمیرا را مورد انتقاد قرار داد.

بشار اسد در واکنش به اینکه چرا کسی چندان تصرف شهر پالمیرا (تدمر) توسط داعش را محکوم نکرده، گفت: دقیقا به این خاطر که اگر نیروهای دولتی این شهر را تصرف کرده بودند آنها نگران میراث این شهر بودند. اگر ما شهر حلب را از تروریست‌ها آزاد کنیم مقامات غربی و رسانه‌های جریان اصلی آنها نگران غیرنظامیان خواهند شد اما هنگامی که برعکس آن اتفاق بیفتد و زمانی که تروریست‌ها غیرنظامیان را بکشند یا به پالمیرا حمله کنند و میراث انسانی و نه فقط میراث سوری را از بین ببرند، آنها چنین نگرانی‌هایی نخواهند داشت.

بشار اسد خاطرنشان کرد: اگر به زمان‌بندی حمله داعش به پالمیرا نگاه کنیم مشخص است که این حمله آنها مرتبط با اتفاقاتی که در حلب رخ می‌دهد، بوده است. این یک پاسخ به رخدادهای حلب و پیشروی‌های ارتش عربی سوریه بود و آنها می‌خواهند پیروزی در حلب را تضعیف کرده و همزمان توجه ارتش سوریه از حلب را منحرف و بیشتر به پالمیرا جلب کنند و پیشروی را متوقف کنند اما البته این موثر نیفتاد.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: همیشه در سیاست مهم است که خطوط را بخوانیم نه اینکه تنها به لغت‌ها اکتفا کنیم. مهم نیست که آنها چه چیزی تقاضا می‌کنند. ترجمه بیانات آنها نسبت به روسیه این است؛ لطفا پیشروی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها را متوقف کنید! این معنی بیانیه آنهاست. هرچیز دیگری را در این مورد فراموش کنید. آنها می‌گویند؛ شما در شکست دادن تروریست‌ها بیش از حد پیش رفته‌اید و نباید این اتفاق بیفتد! شما باید به سوری‌ها بگویید که این روند را متوقف کنند! ما باید تروریست‌ها را نگه داشته و آنها را نجات دهیم!

نظرات بینندگان