arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

خط و نشان استیضاحی نمایندگان مجلس برای وزیر راه /تا دقیقه 90 باید پاسخگو باشید، چک سفید نمی‌دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جریان گزارش کمیسیون عمران در مورد حادثه تصادف قطار در سمنان، مطهری وزیر راه را مقصر دانست و همچنین نماینده مردم رشت، گفت: نباید تصور شود که چک سفید به وزیر راه داده شده است.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی امروز -سه‌شنبه، 24 آذرماه- در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه ریلی قطار سمنان در اخطار قانون اساسی گفت: اخطار بنده مطابق اصل 22 قانون اساسی در این باره بحث جان مردم مطرح است.

وی افزود: به نظر بنده در این حادثه بهترین افراد جان خود را از دست دادند و آن چیزی که حق مطلب بود، در گزارش کمیسیون عمران رعایت نشده است.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درباره حادثه سمنان مبنی بر اینکه مسئولین طوری به موضوع رسیدگی کنند که دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم، اظهار کرد: ایمن‌ترین وسیله برای سفر در کشور قطار بود که امروز آن هم مورد خدشه واقع شده لذا این بحث فنی و کارشناسی باید به طور عادلانه بررسی شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 23 عامل در وقوع این حادثه نقش داشته است، تصریح کرد: در گزارش کمیسیون عمران به چند مورد اشاره شده است. چرا باید در ریلی که تحمل سرعت 60 تا 90 کیلومتر را دارد قطاری با سرعت 160 کیلومتر حرکت کند.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به اخطار حاجی دلیگانی گفت: طبق ماده 49 آئین‌نامه داخلی مجلس، در حال بررسی این موضوع هستیم و مجلس به وظیفه خود عمل می‌کند به هر حال مقامات وزارت راه و شهرسازی در این حادثه مقصر بوده‌اند و این موضوع نشان دهنده بی‌انضباطی در مجموعه آنهاست.

*جعفرزاده: اسیتضاح را به مجلس می‌کشانیم تا وزرا بدانند تا دقیقه 90 باید پاسخگو باشند

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در سخنانی با اشاره به کمیسیون عمران درباره سانحه ریلی سمنان گفت: بنده به این گزارش اعتراض دارم چون این گزارش داستان و قصه است.50 نفر از هموطنانمان زنده زنده در آتش سوختند اما مجلس نقش خود را درباره این حادثه به خوبی ایفا نکرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه من مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستم، افزود: اما این نباید متصور شود که چک سفید  به وزیر راه و شهرسازی داده شده است و چون چند ماه تا پایان دولت باقی مانده هر وزیری هر کاری خواست انجام بدهد.گزارش مسئولان راه و شهرسازی و مصاحبه‌های آنها، نمک پاشیدن بر زخم مردم بود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: کسانی که در ابتدای حادثه، آسیب دیده بودند، از تعداد انگشتهای یک دست هم کمتر بوده‌اند اما به دلیل اینکه حتی یک چکش وجود نداشته تا شیشه را بشکنند و به بیرون بیایند، تعداد زیادی از هموطنانمان زنده زنده در آتش سوختند.

نماینده مردم رشت با خطاب قرار دادن علی مطهری نایب رئیس مجلس گفت: استیضاح را به صحن مجلس می کشانیم تا همه وزرا بدانند که تا دقیقه 90 باید به مردم و نمایندگان آنها پاسخگو باشند.بنده شنیده‌ام که لاریجانی اعلام کرده که استیضاح وزیر راه الان به صلاح نیست.

علی مطهری نایب رئیس مجلس، نیز در پاسخ به این سخنان گفت: استیضاح طبق روال خودش باید انجام شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان