arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

کشته شدن ۳ سرکرده داعش در رقه در حمله ائتلاف ضد داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پنتاگون مدعی کشته شدن سه تن از سرکرده‌های داعش در رقه سوریه شد.

به نقل از سایت روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، مدعی شد که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، سه تن از سرکرده‌های افراط‌گرای داعش را که مستقیما در تجاوزات خارج از سوریه، از جمله حملات ۲۰۱۵ پاریس شرکت داشتند، کشته‌ است که در جذب نیروهای خارجی نقش داشتند.

به گفته پنتاگون، این حلمه هوایی چهار دسامبر در رقه سوریه انجام شد.

پنتاگون در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: دو تن از سرکرده‌ها به نام‌های صلاح قرماط و سامی جدو در تعدادی از حملات تروریستی در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس نقش داشتند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین افزود: این دو عضو شریکان نزدیک به ابومحمد العدنانی، مسئول هماهنگی عملیات خارجی بودند که در اثر حمله هوایی ائتلاف در اوت کشته شد. روسیه از جانب خودش اعلام کرد که العدنانی در اثر حمله نیروهایش کشته شد.

پنتاگون همچنین ادامه داد: سرکرده سوم که در اثر حمله ائتلاف کشته شده است، شخصی به نام "ولید همان" است که مامور فراهم سازی مقدمات انجام حملات انتحاری بوده و به اتهام انجام حملات تروریستی ناکام در سال ۲۰۱۵ میلادی در بلژیک محکوم شده بود.

این سه سرکرده مذکور بخشی از  یک شبکه به رهبری شخصی فرانسوی ـ‌ تونسی به نام بوبکر الحکیم بودند که در حمله ائتلاف ۱۶ نوامبر کشته شد. این سه نفر در آماده سازی حملات در غرب با هم همکاری داشتند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان