arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

ابلاغ ممنوعیت ساخت و ساز در محوطه ارگ علیشاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در نامه ی زهرا احمدی‌پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی به وزیر کشور آمده است: بررسی‌های تخصصی ژئوفیزیک نشانگر وجود آثار تاریخی مهمی در لایه های زیرین بخش خاکبرداری شده، لذا خواهشمند است بنا به ضرورت صریحاً ممنوعیت ایجاد پارکینگ از سوی جنابعالی به استاندار محترم و مجریان اعلام و دستور فرمائید تا ضمن توقف هرگونه عملیات اجرایی و ساخت و ساز، زمینه های بررسی و حفاظت از این محوطه مهم تاریخی را فراهم نمایید.

با اینحال اما مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) شهر تبریز گفت: طبق اعلام کارشناسان هیچگونه آثار باستانی در محوطه ایجاد شده پارکینگ مصلی وجود ندارد و این عملیات حتی کوچک‌ترین آسیبی به بنیان ارک وارد نمی‌کند و عملیات خاکبرداری با رعایت فاصله 60 متری پس از رفع مشکلات قانونی انجام می شود.

موسی محمدی اظهار داشت: طبق اعلام کارشناسان اولا هیچگونه آثار باستانی در محوطه ایجاد شده پارکینگ وجود ندارد و ثانیا این عملیات حتی کوچک‌ترین آسیبی به بنیان ارک وارد نمی کند و عملیات خاکبرداری با رعایت فاصله 60 متری پس از رفع مشکلات قانونی انجام می شود.

وی افزود: بنیاد مصلی از کارشناسان زبده، خبره، با انصاف و بی‌غرض دعوت می‌کند موضوع را به طور دقیق بررسی و در صورت اثبات موضوع از حقوق مصلی به نحو مطلوب و شایسته دفاع کنند.

محمدی تصریح کرد: انتظار می رود افراد مغرض با دروغ و تهمت اذهان عمومی را مخدوش نکنند و تقوای گفتاری و نوشتاری را رعایت کنند و نیز بنیاد مصلی پیکیری موضوع را در دادگاه‌های صالحه برای خود محفوظ می‌دارد.

نظرات بینندگان