arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

پاکستان: هند در حال ساخت زیردریایی های اتمی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یکی از مقامات عالی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که هند در حال ساخت زیردریایی های هسته ای است.

خانم تسنیم اسلم معاون وزارت امور خارجه پاکستان در امور سازمان ملل و همکاری های اقتصادی، روز چهارشنبه ضمن اشاره به 'اقدامات روز افزون هند در توسعه جنگ افزارهای اتمی' گفت : هندی ها روز به روز تجهیزات اتمی خود را گسترش می دهند .
این مقام وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد: با توجه به اینکه هند روز به روز به تعداد سلاح های اتمی خود می افزاید، پاکستان هم چاره ای جز آماده نگهداشتن خود برای دفاع ندارد.
پاکستان و هند دو قدرت هسته ای جنوب آسیا هستند که براساس گزارش موسسات مختلف بین المللی، در حال افزایش تعداد سلاح های هسته ای خود هستند. پاکستان از افزایش همکاری های هسته ای آمریکا با هند نگران است.
وی گفت: پاکستان سیاست بازدارندگی را در قبال اقدامات هند دنبال می کند .
تسنیم اسلم همچنین اظهارات اخیر برخی از مقامات هندی را غیر مسئولانه خواند وگفت : این نوع سخنان تهدیدی برای منطقه است.

معاون وزارت امور خارجه پاکستان همچنین خاطرنشان کرد : اگر هند به عضویت گروه تامین کنندگان هسته ای درآید، توازن منطقه به هم خواهد خورد.
وی تصریح کرد: هر چند هند بارها پاکستان را به اقدامات تروریستی متهم کرده اند، اما خود آنها هستند که به اقدامات تروریستی دست می زنند.
وی ادعا کرد : می توانیم ثابت کنیم که برخی گروه های هندی در اقدامات تروریستی دست دارند.
این مقام وزارت خارجه پاکستان با اشاره به کنفرانس قلب آسیا درخصوص افغانستان که در روزهای اخیر به میزبانی هند برگزار شد و سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان هم در آن شرکت کرد، گفت : هر چند هند رفتار دیپلماتیک درستی با سرتاج عزیز نداشت، اما ما موفق شدیم تا مواضع خود را در قبال صلح در افغانستان تثبیت کنیم .
تسنیم اسلم گفت : پاکستان از تسلط و نفوذ هند بر این کنفرانس جلوگیری کرد .
سخنان معاون وزارت امور خارجه پاکستان زمانی منعکس می شود که راجنات سینگ وزیر کشور هند، در تازه ترین اظهارات ضد پاکستانی از سوی هند، تهدید کرده است اگر 'اقدامات مداخله جویانه' پاکستان در کشمیر پایان نیابد ، پاکستان به ده بخش تجزیه خواهد شد.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان