arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس به ژانویه موکول شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رادیو "صدای فلسطین" امروز (چهارشنبه) گزارش داد، با توجه به اینکه نخست وزیر اسرائیل از شرکت در کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس امتناع کرده و حضور آمریکا نیز مشخص نیست، فرانسه این کنفرانس را به ژانویه سال 2017 موکول کرد.

 به نقل از رادیو "صدای فلسطین"، فرانسه تلاش کرده تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را که بارها پیشنهاد این کنفرانس را رد کرده ترغیب کند تا به منظور احیای مذاکرات صلح با محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس دیدار کند.

سلمان الحرفی، سفیر فلسطین در فرانسه گفت: پاریس به فلسطینی‌ها اطلاع داده که به منظور انجام تدارکات بهتر برگزاری این کنفرانس صلح به ژانویه 2017 موکول می‌شود.

الحرفی امروز با مقامات فرانسه دیدار و درباره این مساله مذاکره می‌کند. وی پیشتر گفته بود که اگر اسرائیل در کنفرانس صلح خاورمیانه در ژانویه نیز شرکت نکند، این کنفرانس بین‌المللی برگزار خواهد شد اما بدون شخصیت‌های اصلی آن.

فرانسه امسال بارها تلاش کرده تا جان تازه‌ای به این روند صلح بخشد و در ژوئن کنفرانس مقدماتی را برگزار کرد که در آن سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و کشورهای عربی مهم گرد هم آمده و بدون حضور  اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها درباره پیشنهادات مذاکره کردند.

برنامه این بود که پیش از کریسمس با حضور اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها کنفرانس برگزار شود تا ببینند که آیا این دو طرف می‌توانند به پای میز مذاکرات بازگردند یا خیر.

در این کنفرانس قرار بود تا دو طرف با یک بیانیه مشترک موافقت کنند که بر راه حل دو کشوری بر مبنای مرزبندی‌های پیش از سال 1967 میلادی و طبق قطعنامه‌های شورای امنیت مجددا تاکید می‌کرد.

این در حالی است که هیات فلسطین در پاریس و وزارت امور خارجه فرانسه هنوز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان