arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

الحشد الشعبی: نوید پیروزی نهایی نزدیک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 احمد الاسدی،‌ سخنگوی حشد شعبی،‌ در کنفرانس خبری با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی به تشریح تحولات میدانی عراق پرداخت.
الاسدی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه با توجه به حضور نیروهای ترکیه در پایگاه بعشقیه آیا رفت و آمدی در این مسیر بین نیروهای داعش وجود دارد، گفت:
پایگاه بعشقیه در شمال عراق از طرف گروه های مسلح عراقی از بخش های دیگر جدا شده و دیگر با موصل در ارتباط نیست و نیروهای ترکیه در این پایگاه در داخل پایگاه محاصره هستند و اگر این نیروها بخواهند همکاری داشته باشند با الحشد الوطنی ارتباط دارند و آموزش نظامی بین این دو گروه وجود دارد.
وی ادامه داد: البته نیروهای الحشد الوطنی نام خود را به حرص نینوا یعنی پاسدران نینوا تغییر داده اند که این یک جنگ روانی است برای اینکه آنها معتقدند بعد از آزاد سازی نینوا می خواهند منطقه خود مختار اعلام کنند و از این طریق، نیروهایی برای دفاع از این منطقه مستقل باشند. البته ما نمی توانیم جلوی آرزوهای دیگران را بگیریم هر کس هر آرزویی می خواهد می تواند داشته باشد.
سخنگوی الحشد الشعبی با اشاره به اینکه بین الحشد الوطنی و الحشد الشعبی هیچ ارتباطی وجود ندارد، گفت: ما برای 2 یا 3 ماه اول سال 2015 به انها حقوق هایی را می دادیم، اما وقتی که باعث ورود نیروهای ترکیه به داخل خاک عراق شدند و آغاز آموزش هایی بین انها و نیروهای ترکیه حاصل شد دیگر ارتباطی بین الحشد و الشعبی و اینها وجود ندارد.
السدی در پاسخ به اینکه چرا نیروهای الحشد الشعبی به غرب نینوا نمی روند، گفت: باید بگویم که بعد از آزادسازی مناطقی از موصل، اکنون شبکه راههای این منطقه بصورت کامل در اختیار ماست و کاملا هم باز و امن است. در اینده قرار است نیروهای الحشدالشعبی در منطقه بعاج حضور داشته باشد و منطقه مرزی سوریه و عراق را بصورت کامل ببندد. دور نیست که همه ما در موصل جمع می شویم و کنفرانس خبری آینده را در آنجت برگزار خواهیم کرد.

الاسدی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه «براساس معادله الهی در مسیر حشد شعبی گام برداشتیم» گفت: مسیر ما در جهت پیروزی بود و آرمان ما عزت عراق بود که امروز به ثمر می‌نشیند.

سخنگوی حشد شعبی در ادامه گفت: دوسال و نیم پیش بود که مسیر حشد شعبی آغاز شد و دفاع از میهن را شروع کردیم. تروریست‌های داعش آن زمان در کمربند بغداد بودند اما امروز می‌بینیم که 400 کیلومتر از بغداد دور شده‌اند. و ما شهر به شهر پیش می‌رویم. 30 ماه از عمر مقاومت عراق در مقابل محور تکفیری صهیونیستی می‌گذرد، ما همواره تلاش کرده‌ایم که پیروزی انسانی بر پیروزی نظامی‌مان پیشی گیرد. قهرمانان حشد شعبی همواره در مسیر ازاد سازی مناطق مختلف عراق گام برداشته‌اند و امروز نیز این مسیر ادامه دارد.

نظرات بینندگان