arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

سخنان تحقیرآمیز ترامپ درباره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در یک سخنرانی‌ پل راین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در دوره تبلیغات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری با ترامپ مخالفت کرده اما در نهایت به او رای داد، تحقیر کرد.
 به نقل از ایندیپندنت، این سخنان تحقیرآمیز ترامپ علیه راین در ایالت "ویسکانسین" که زادگاه راین است، ایراد شد.

در این سخنرانی زمانی که ترامپ شروع به صحبت درباره پل راین کرد، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا که در آنجا حضور داشت به یکباره مورد توجه قرار گرفت.

ترامپ به یکباره این جمله را گفت: من اینجا آمده‌ام تا از پل راین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قدردانی کنم. بلافاصله پس از گفتن این جمله جمعیت حاضر با صدای بلند شروع به هو کردن، کردند.

ترامپ پس از آن به حالتی "تمسخرآمیز" گفت: پس این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کجاست؟ و سپس به او اشاره کرد.

ترامپ گفت: او واقعا "فوق‌العاده" بود و مثل یک "شراب خوب" می‌ماند. هر روز که می‌گذرد من بیشتر و بیشتر قدردان باهوشی او هستم. حالا اگر هم او با من مخالفتی بکند قرار نیست که آن را بگویم.

پل راین زمانی گفته بود: اگرچه رای‌اش به ترامپ را پس نخواهد گرفت اما پس از به راه افتادن رسوایی علیه ترامپ از جمله انتشار ویدئوی حاوی سخنان موهن او علیه زنان نمی‌تواند از او دفاع کند.

ترامپ همچنین در ادامه این سخنرانی‌اش جیل استاین، کاندیدای ریاست جمهوری حزب "سبز" آمریکا به خاطر درخواستش برای بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت ویسکانسین که در نهایت 131 رای بیشتر را نصیب ترامپ کرد، مورد استهزا قرار داد و گفت: او که خودش کمتر از یک درصد رای به دست آورده فکر می‌کرد با این کارها می‌تواند ما را اسیر کند.

ترامپ همچنین خطاب به جمعیت پرسید که آیا ترجیح می‌دهند مجله "تایم" به جای جایزه "شخصیت برگزیده سال" اقدام به اعطای جایزه "مرد برگزیده سال" کند؟ پس از آن جمعیت با صدای بلند "مرد برگزیده سال" را انتخاب کردند.

ترامپ همچنین قول داد که در ارتباط با کسانی که پرچم آمریکا را آتش زدند "نگاهی به این قضیه بیندازد".

او همچنین درباره انتصاب‌های اخیرش در کابینه خود مثل معرفی رکس تیلرسون به عنوان وزیر خارجه صحبت کرده و گفت: به شما اطمینان می‌دهم که کابینه من بالاترین سطح آی کیو را خواهد داشت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان