arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

90 درصد ایرانی ها مشکل دهان و دندان دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکلات دهان و دندان در کشور زیاد است و 90 درصد مردم در این زمینه مشکل دارند.
 
به گزارش انتخاب؛ حمید صمدزاده چهارشنبه در نخستین همایش کشوری دهان و دندان در تربت جام افزود: به منظور اجرای طرح سلامت دهان و دندان 1300 مرکز درمانی در نقاط محروم کشور نوسازی و به تجهیزات پزشکی روز مجهز شده که در آن به مراجعان خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می شود.
 
وی اظهار کرد: ارائه خدمات پیشگیری و درمانی به زنان باردار، سالمندان، دانش آموزان و تجهیز واحدهای دندانپزشکی مراکز بهداشتی درمانی از جمله برنامه های اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت برای کاهش مشکلات دهان و دندان مردم است.
 
صمدزاده اضافه کرد: در اجرای تفاهم نامه بین وزارت خانه های بهداشت و آموزش پرورش، پارسال کلیه دانش آموزان ابتدایی در 2 نوبت خدمات رایگان بهداشت دهان و دندان دریافت کردند که این طرح امسال نیز در حال اجرا است.
 
رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح تحول در تربت جام اظهار داشت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت در این شهرستان سه مرکز بهداشت دهان و دندان وجود داشت که با اجرای طرح تحول این شمار به 19 مرکز با تجهیزات روزآمد افزایش یافته که این امکانات در خیلی از مطب ها نیست.
 
صمدزاده افزود: برگزاری همایش کشوری در تربت جام به لحاظ موفقیت در راه اندازی مراکز بهداشت دهان و دندان و اجرای طرح بهداشت دهان و دندان بوده است.
 
نخستین همایش کارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان کشور، به منظور آشنایی کارشناسان با شیوه ارائه خدمات بهداشتی به دانش اموزان و روستاییان در قالب طرح تحول سلامت دهان و دندان در تربت جام برگزار شد.
 
هدف از برگزاری این همایش تبیین و ایجاد هماهنگی برنامه های آتی در راستای پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان، ارزیابی برنامه های انجام شده و بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات و مسائل این حوزه عنوان شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان