arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

رای عدم اعتماد نمایندگان پارلمان ونزوئلا به مادورو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مخالفان دولت ونزوئلا که اکثریت پارلمان این کشور را در اختیار دارند، روز سه شنبه، به ادامه ریاست جمهوری نیکلاس مادورو، رای عدم اعتماد دادند.

 به گزارش انتخاب؛ مخالفان دولت ونزوئلا در غیاب موافقان دولت، به نیکلاس مادورو رای عدم اعتماد دادند و وی را مسئول نقض حقوق بشر و مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور دانستند.

نمایندگان هوادار دولت مادورو در زمان رای گیری صحن مجلس را ترک و این اقدام مخالفان را تلاش برای کودتا علیه دولت قلمداد کردند.

تلاش مخالفان دولت نیکلاس مادورو در حالیست که آنها پیشتر در اقدامی نافرجام تلاش کرده بودند با برگزاری همه پرسی، وی را از سمتش برکنار کنند.

دولت ونزوئلا به تازگی برای جلب اعتماد مخالفان و بازگرداندن آنها به میز مذاکره، چهار تن از رهبران مخالفان را آزاد کرده است اما مخالفان این اقدام را کافی نمی دانند و خواستار آزادی بیش از یکصد تن از زندانیان خود هستند.

مادورو که دولتش علاوه بر تنش های سیاسی با بحران اقتصادی و تورم بیش از 700 درصدی روبروست روز دوشنبه برای مقابله با مافیای اقتصادی دستور خارج کردن اسکناس های 100 بولیواری و بستن مرز میان این کشور و کلمبیا را صادر کرد.

در اقدامی دیگر، رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته (دوشنبه) وضعیت 'اضطراری اقتصادی' را در این کشور به مدتش شصت روز دیگر تمدید کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا حزب ائتلاف مخالف دولت «میز وحدت دموکراتیک» را متهم به راه اندازی جنگ اقتصادی با کمک قدرت های خارجی‌ برای بی‌ ثبات کردن کشور و اخراج چاویسم از دولت کرد. در مقابل مخالفان نیز بحران اقتصادی را ناشی از سوء مدیریت دولت می دانند.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی فرانس انفو،کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، باعث شده که دولت ونزوئلا برای واردات کالا با کمبود بودجه مواجه شود. این وضعیت موجب خالی‌ شدن فروشگاه ها از کالاهای اساسی‌ از جمله مواد غذایی و دارو شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان