arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

لاریجانی: بسته ایران در مقابل نقض برجام توسط آمریکا کاملا مطالعه شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان توسط آمریکا گفت: این بحث در شورای امنیت و شورای هسته‌ای کشور مطرح شد و مجموعه تصمیماتی گرفته شود و رفتاری متناسب اعمال می‌شود.

به گزارش انتخاب؛ علی لاریجانی در بدو ورود به استان گلستان در جمع خبرنگاران درباره اهداف و برنامه‌های سفر خود به استان گلستان اظهار داشت: برای دیدار با مردم و شرکت در جلسه شورای اداری استان و شهرستان‌ها و مشاهده پیشرفت، آبادانی، رشد اقتصادی و مشکلات مردم از نزدیک، به این استان سفر کردم.

وی افزود: هر چند نمایندگان استان با حضور در مجلس این مشکلات را مطرح می‌کنند اما دیدن از نزدیک برای تصمیم‌گیری‌ها در صف کلان به ما کمک می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به بررسی برنامه ششم توسعه کشور در مجلس نزدیک هستیم و دیدن از نزدیک در شهرهای مختلف و سفرهای استانی می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان مسائل اقتصادی کشور و رویکرد سوق دادن این فعالیت‌های اقتصادی به سمت نیازهای استانی تأثیرگذار است.

لاریجانی با بیان اینکه برنامه ما اختصاص 30 درصد بودجه عمرانی کشور به استان‌ها‌ست، گفت: طرح آمایش سرزمینی در صف کلان در کشور نداریم و طرح‌هایی که در استان‌ها و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها در نظر گرفته می‌شود باید مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای 5 سال آینده در مجلس طرح تصویب 30 درصد بودجه عمرانی کشور در اختیار شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها قرار بگیرد تا افرادی که در این شورا هستند تصمیمات درستی بگیرند.

لاریجانی افزود: سهم این بخش را در تصمیم‌گیری و عمران و آبادانی کشور افزایش خواهیم داد.

وی درباره جایگاه استان گلستان گفت: استان گلستان جایگاه پرش اقتصادی خوبی دارد و هم زمینه صادرات دارد و به هم به دریا وصل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره طرح منطقه آزاد استان گلستان بیان کرد: این طرح در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است که می‌تواند جهش بزرگ اقتصادی در استان گلستان ایجاد کند.

لاریجانی درباره تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان توسط آمریکا گفت: این بحث در شورای امنیت و شورای هسته‌ای کشور مطرح شد و مجموعه تصمیماتی گرفته شود و رفتاری متناسب اعمال می‌شود.

وی افزود: برخی از این تصمیمات را رئیس‌جمهور مطرح کرد و آنها به مرور زمان اعمال می‌شود و بسته ما کاملاً مطالعه شده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان