arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

بشار اسد: ترامپ می تواند متحد ضدتروریستی سوریه باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد: اگر دونالد ترامپ به مقابله واقعی با تروریسم برخیزد می تواند متحد طبیعی سوریه باشد.

بشار اسد روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری روسیه 24 گفت: در طول کارزار انتخابات ریاست جمهوری، اظهارات ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و مداخله نکردن در امور داخلی کشورهای دیگر به منظور سرنگونی دولت های کشورها، دقیق و صریح بود.

وی افزود: این موضع خوب است، اما همه چیز بستگی به اراده ترامپ برای ادامه حرکت به این سو دارد و اینکه تا چه اندازه می تواند در این راستا اقدام کند؟

رئیس جمهوری سوریه گفت: برای همه معلوم است، لابی ها در آمریکا تا چه اندازه قدرتمند هستند. آنها با ترامپ مخالفت کردند و به فشار بر وی تا زمانی که بر مسند ریاست جمهوری تکیه بزند، ادامه می دهند تا وادار به عدول از این موضع و مسائل دیگر کشود.

بشار اسد ادامه داد: در غیر این صورت وی مجبور به رویارویی آشکار با این لابی ها، اعضای کنگره، رسانه ها و نیز لابی صنایع دفاعی خواهد بود که برافروخته شدن آتش جنگ برای آنها پرسود است.

وی گفت: این وضعیت را در عراق شاهد بودیم و اخیرا نیز در یمن تکرار شد. به این ترتیب اگر ترامپ این موانع را برطرف کند و واقعی با تروریست ها مبارزه کند می تواند متحد طبیعی ما باشد.

بشار اسد ادامه داد: رئیس جمهوری آینده آمریکا در این صورت می تواند متحد روسیه باشد و ما (دمشق و مسکو) بطور مکرر برای چنین همکاری از دیگران دعوت می کنند.

رئیس جمهوری سوریه 24 آبان ماه نیز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: نمی‌توانم بگویم ترامپ چه خواهد کرد، اما می‌گویم که اگر با تروریست‌ها بجنگد، می‌تواند از همپیمانان طبیعی ما در این زمینه باشد مانند روس‌ها، ایران و بسیاری از کشورهای دیگر که خواهان شکست تروریسم هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان