arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵

شورشیان سوری از توافق جدید برای تخلیه حلب خبر دادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورشیان سوری از توافق جدیدی برای خروج غیرنظامیان و زخمی‌ها از حلب خبر دادند. اما منابع نزدیک به دولت سوریه این خبر را رد کردند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه،افرادی وابسته به گروه نورالدین الزنکی و برخی گروه‌های وابسته به احرار الشام به خبرگزاری  فرانسه گفته‌اند که توافق آتش بسی به اجرا گذاشته شده است.

یاسر الیوسف، از مقام‌های گروه الزنکی گفت:آتش بس پس از مذاکرات میان روس‌ها و صلیب سرخ ترکیه به اجرا گذاشته شد.  اولین گروه از غیرنظامیان و زخمی‌هاشامگاه چهارشنبه حلب را ترک می‌کنند. 

این در حالی است که منابع نزدیک به دولت سوریه دستیابی به هرگونه توافق را رد کرده‌اند.

شورشیان و غیرنظامیان قرار بود اول صبح چهارشنبه شهر را ترک کنند اما آتش بس شکسته شد.

یک واحد رسانه‌ای متعلق به حزب الله لبنان نیز گفت مذاکرات "گره‌های بزرگی" دارد و هنوز به نتیجه نرسیده است.

خشونت ها روز چهارشنبه پس از آتش بسی که سه شنبه اعلام شده بود از سر گرفته شد.

خبرگزاری ها گزارش دادند که آتش بس تازه از ساعات پایانی چهارشنبه به اجرا گذاشته شده و تخلیه این محلات صبح پنجشنبه انجام خواهد شد.

براساس طرح تخلیه قبلی که با کمک روسیه و ترکیه به دست آمده بود، قرار بود غیرنظامیان و شورشیان از شرق حلب به نواحی تحت کنترل شورشیان در شمال سوریه بروند.

نبردها در ساعات پایانی سه شنبه پایان یافت اما تخلیه این مناطق که قرار بود پنج صبح شروع شود انجام نشد و اتوبوس ها خالی برگشتند.

یک فعال به نام محمد خطیب به خبرگزاری فرانسه گفت: زخمی ها و مرده‌ها در خیابان افتاده‌اند. هیچ کس جرات ندارد اجساد را جمع کند.

معلوم نیست چه تعدادی از مردم در نواحی تحت محاصره مانده اند اما استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل آن را ۵۰ هزار نفر تخمین می زند.

او گفت که تقریبا ۱۵۰۰ شورشی باقی مانده‌اند که حدود ۳۰ درصد آنها عضو جبهه النصره هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان