arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵

کمبود جراح مغز و اعصاب در کشور وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب با بیان اینکه همه نقاط ایران امکانات جراحی مغز و اعصاب را دارند گفت: با وجود 700 جراح متخصص و متبحر مغز و اعصاب در کشور کمبودی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا ، پروفسور حمیدرحمت روز پنج شنبه در سومین کنگره سالانه جراحی مغز و اعصاب و نخستین کنگره ستون فقرات اظهار کرد: جراحان مغز و اعصاب در شرایط کنونی از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه کشور حضور دارند و خدمات خود را به مردم ارائه می کنند.

وی افزود : سالانه 60 جراح مغز و اعصاب از نظام آموزش پزشکی ،دانش آموخته می شوند درحالی که نیاز کشور 10 تا 15 دانش آموخته برای جایگزینی ریزش هایی همچون بازنشستگی و غیره است.

رحمت ادامه داد: کشورهایی همچون مصر و ترکیه قبل از ایران این مسیر را طی کرده اند و با مشکل هایی رو به رو شده اند ؛ما نباید این مسیر اشتباه را ادامه دهیم.

رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب یادآور شد: نبود امکانات مورد نیاز و همچنین کمبود بیمار یکی از آسیب های فراوانی دانش آموختگان رشته جراحی مغز اعصاب است که احتمال بیمار سازی را ایجاد می کند.

رحمت اظهار کرد : برای این تعداد متخصص مغز و اعصاب بیمار کافی وجود ندارد و آنان را از نظر اشتغال با مشکل بیکاری روبه رو می کند.

وی یکی از نیازهای بخش جراحی مغز و اعصاب را بانک جامع اطلاعاتی دانست و افزود: اقدام های لازم برای تهیه آن در حال انجام است.

نظرات بینندگان