arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵

بن رودس: دولت ترامپ باید بداند که پشت کردن به برجام هزینه سنگینی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بن رودس معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت وگو با 'سی ان ان' با بیان اینکه توافق هسته ای یک توافق بین المللی است، تاکید کرد دولت آینده آمریکا باید با این واقعیت کنار بیاید زیرا پشت کردن به توافق هسته ای هزینه سنگینی خواهد داشت.

رودس در گفت وگوی چهارشنبه شب با کریستین امانپور خبرنگار 'سی اِن اِن' در پاسخ به این سوال که آیا دولت آینده می تواند توافق هسته ای را کنار بگذارد؛‌ گفت: یکی در درس هایی که ما در سوریه و عراق گرفتیم این است که توانایی های نظامی محدودیت دارند و دیپلماسی باید محور کار ما باشد. 

وی افزود: برنامه هسته ای ایران طبق این توافق (برجام) بدون شلیک یک گلوله به عقب برده شد و این توافقی بین المللی با مشارکت قدرت های بزرگ اروپایی و همچنین روسیه و چین است و توافقی دو جانبه بین آمریکا و ایران نیست. 

رودس تاکید کرد: دولت آینده باید صرفنظر از انتقادهایی که در گذشته مطرح کرده اند با این واقعیت کنار بیاید که داشته اند اما این توافق بین المللی و مطابق با منافع آمریکا است و پشت کردن به این توافق هزینه سنگینی دارد. 

رودس در بخش دیگری از این گفت و گو درباره تحولات سوریه نیز گفت: ما به تلاش های خود ادامه می دهیم زیرا نسبت به شرایط حلب بسیار نگران و دلشکسته هستیم. 
وی با دفاع از عملکرد دولت اوباما در سوریه گفت: در سوریه گزینه نظامی که بتواند اوضاع را حل و فصل کند در اختیار نداشتیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان