arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵

مصادره خانه محل تولد هیتلر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان مجلس اتریش چهارشنبه شب (شب گذشته) با مصادره خانه محل تولد هیتلر موافقت کردند و به این ترتیب به سال ها دعوای حقوقی با مالک این خانه پایان دادند، اما سرنوشت این خانه هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری آپا اتریش، شمار زیادی از نمایندگان پارلمان اتریش لایحه ارائه شده از سوی دولت این کشور را تصویب کردند؛ اقدامی که هدف از آن جلوگیری از تبدیل شدن این خانه در شهر 'برانو ام این' (Braunau am Inn) در شمال اتریش به میعادگاهی برای نئونازی ها است. 

طبق قانون مصوب پارلمان تریش، 'گرلینده پومر' مالک این ساختمان که از سال 1972 آن را به دولت اتریش اجاره داده بود، غرامت دریافت خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این خانه زردرنگ در خیابان 'سالزبورگر فورشتاد' در مرکز تاریخی شهر 'برانو ام این' چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد. 

'ولفگانگ سابوتکا' وزیر کشور اتریش در ماه اکتبر (مهر) اعلام کرده بود که این خانه ویران می شود و ساختمان جدیدی در محل آن برای یک موسسه خیریه بنا خواهد شد.

وزیر کشور اتریش خاطرنشان کرد که این تصمیم بر اساس توصیه های یک کمیته کارشناسی که به همین منظور تشکیل شده بود، اتخاذ شد، اما چندین تن از اعضای این هیات کارشناسی 13 نفری، هرگونه حمایت خود از ویران کردن این خانه تاریخی را تکذیب کردند.

خانه بزرگ زردرنگی که هیتلر در 20 آوریل 1889 در آنجا متولد شد، در شهر کوچک «برونو ام این» در شمال اتریش واقع است و از سال 2011 تاکنون در پی اختلاف حقوقی دولت اتریش با مالک آن خالی است. دولت اتریش در ماه ژوییه (تیرماه) لایحه ای برای توقیف این خانه و خارج کردن آن از مالکیت «گرلینده پومر» تصویب و به پارلمان این کشور ارائه داد. 

این موضوع، موجب بحث های داغی در میان 17 هزار ساکنان شهر «برونو ام این» شده و برخی از مردم این شهر خواستار تبدیل این ساختمان به مرکزی برای پناهجویان شده اند و برخی دیگر نیز می گویند این ساختمان باید به موزه ای برای یادبود آزادی اتریش از حاکمیت آلمان نازی تبدیل شود. شماری از سازمان های فرهنگی نیز پیش از این با ویران کردن ساختمان محل تولد هیتلر مخالفت کرده و گفته اند که این ساختمان بخشی از مرکز تاریخی و میراث فرهنگی است. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان