arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵

چین با تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی مخالفت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام ارشد چین به اطلاع مقام های ژاپن رساند که پکن با تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی همراهی می کند، اما مخالف اعمال تحریم های یکجانبه برضد پیونگ یانگ است.

به گزارش ایرنا، پس از صدور دومین قطعنامه سال جاری میلادی شورای امنیت به دنبال دو آزمایش اتمی کره شمالی، کشورهای ژاپن و کره جنوبی و آمریکا تحریم های یکجانبه ای را نیز علیه کره شمالی اعمال کردند.

کره شمالی بشدت تحت فشار است و تحریم های اخیر شورای امنیت درآمد صادراتی این کشور را تا یک چهارم کاهش خواهد داد و میزان صادرات ذغال سنگ این کشور را نیز تا 62 درصد کاهش داده و به 7 میلیون و500 هزار تن معادل 400 میلیون دلار خواهد رساند.
وو داوی نماینده چین در امور شبه جزیره کره در گفت وگوی تلفنی این هفته با کنجی کاناسوگی مدیر کل اداره امور آسیا و اقیانوس وزارت خارجه ژاپن تاکید کرد که پکن مخالف اعمال تحریم های یک طرفه علیه کره شمالی است.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای در تارنمای خود به اظهارات داوی اشاره کرده و آورده است: ما قویا با شورای امنیت و قطعنامه ها همکاری می کنیم، اما نمی توانیم قبول کنیم که تحریم هایی خارج از قطعنامه ها علیه کره شمالی اعمال شود.

وی تاکید کرد که اوضاع در شبه جزیره کره بغرنج و حساس است و هر اقدامی در این منطقه باید بر اساس پیشبرد برنامه های صلح و ثبات و امنیت صورت گیرد نه اینکه باعث شود تنش ها در این شبه جزیره بیشتر شود.

مقام چینی با اشاره به اینکه از پایان سال 2008 میلادی تاکنون مذاکرات هسته ای برگزار نشده است، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک و بسرعت مذاکرات شش جانبه برای پایان دادن به مساله هسته ای شبه جزیره کره در پکن شروع شود.

چین هفت سند مربوط به تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی را امضا کرده ولی همواره از تاثیرات فشارهای بیشتر بر مردم این کشور ابراز نگرانی نموده است و از این هراس دارد که با فروپاشی حکومت کره شمالی، سیل پناهجویان آن کشور وارد مرزهای چین شوند.

نظرات بینندگان