arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵

دانشگاه شریف نخستین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی یو.اس‌.نیوز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشگاه صنعتی شریف در بین ۱۱ دانشگاهی که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط موسسه بین‌المللی یو.اس.نیوز و ورلد رپورت در سال 2017 امتیاز کسب کرده‌اند، با امتیاز جهانی ۵۳.۴ رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شریف، دکتر دهقانی، بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط موسسه بین‌المللی یو.اس‌.نیوز و ورلد رپورت برای سال ۲۰۱۷ میلادی را اعلام کرد.

براساس این رتبه‌بندی تعداد ۱۱ دانشگاه از دانشگاه‌های ایران در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند که در این میان دانشگاه صنعتی شریف با امتیاز جهانی ۵۳.۴ رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این سطح‌بندی رتبه‌های دوم و سوم نیز با امتیاز جهانی ۵۱.۸ و ۴۶.۹ به ترتیب به دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان تعلق دارد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امتیاز جهانی ۴۷.۱ رتبه چهارم است و بعد از آن دانشگاه آزاد اسلامی کرج با امتیاز جهانی۴۶.۳ قرار دارد. رتبه‌های ششم تا یازدهم نیز به ترتیب با امتیاز جهانی ۴۳.۲، ۴۲.۵، ۴۲.۱، ۴۱.۴، ۳۹.۹ و ۳۶.۵ در اختیار دانشگاه‌های علم و صنعت، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، تبریز، فردوسی مشهد و علوم پزشکی شهید بهشتی است.

در این رتبه‌بندی هزار دانشگاه برتر جهان معرفی شده است که براین اساس رتبه‌های دانشگاه‌های صنعتی شریف ۴۰۵، تهران ۴۴۵، صنعتی اصفهان ۵۲۳، صنعتی امیرکبیر ۶۰۱، آزاد اسلامی کرج ۶۲۹، علم و صنعت ایران ۷۲۴، پزشکی تهران ۷۴۵، تربیت مدرس ۷۵۷، تبریز ۷۷۷، فردوسی مشهد ۸۲۰ و پزشکی شهید بهشتی ۹۱۱ است.

همچنین رتبه دانشگاه هاروارد با امتیاز جهانی ۱۰۰ اول است و دانشگاه‌های ام آی تی، استنفورد، برکلی، کالتک، آکسفورد، کمبریج، کلمبیا و یوسی‌ال نیز به ترتیب دوم تا دهم اعلام شده است.

نظرات بینندگان