arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵

جاده‌های گیلان لغزنده است/بارش برف در اکثر محورهای گیلان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به بارش برف در اکثر مناطق استان، گفت: جاده‌های گیلان لغزنده بوده و رانندگان باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بارش برف در اکثر محورهای استان گیلان، اظهار کرد: رانندگانی که قصد تردد به استان گیلان را دارند باید خودروی خود را به انواع وسایل ایمنی از قبیل زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

وی با اشاره به بارش برف در اکثر مناطق استان، گفت: جاده‌های گیلان لغزنده بوده و رانندگان باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تردد خودروها در مناطق برفگیر و کوهستانی، روان گزارش شده است، تاکید کرد: رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی از شتاب و عجله پرهیز کرده تا شاهد حادثه‌ای تلخ و ناگوار نباشیم.

وی، علت اصلی تصادفات را سبقت گرفتن غیر مجاز و رعایت نکردن سرعت مطمئنه دانست و تصریح کرد: با توجه به لغزنده شدن معابر تمامی رانندگان باید با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و توجه به جلو رانندگی نمایند.

سرهنگ جعفری خیرخواه با بیان اینکه پلیس تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز حوادث رانندگی پیش بینی کرده است، خاطرنشان کرد: مردم از سفرهای غیرضروری که به شلوغی بیش از حد معابر می‌انجامد، پرهیز کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس از تردد رانندگانی که تجهیزات زمستانی به همراه نداشته در  مناطق برفگیر و کوهستانی جلوگیری خواهد کرد، ادامه داد: حرکت با سرعت پایین، رعایت فاصله دست کم سه برابر حالت عادی با خودرو جلویی، روشن نگه داشتن چراغ‌ها، حرکت با دنده سنگین، به ویژه در سربالایی و سراشیبی، استفاده از ترمز آرام به صورت قطع و وصل (در صورت مجهز بودن به ترمز ABS) و فشردن آرام پدال، از مهمترین نکاتی است که باید در هوای برفی و یخبندان به آن توجه کرد.


اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای گیلان

پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان برای تسهیل عبور و مرور خودروها در ایام پایانی تعطیلات آخر هفته محدودیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان اعمال می کند.

سرهنگ حسین محمدپور، رئیس پلیس راه استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای گیلان خبر داد و اظهار کرد: تردد انواع تریلر و کامیونت در تعطیلات این هفته با محدودیت و ممنوعیت روبرو می‌شود. کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی است. ممنوعیت تردد این قبیل از وسایل نقلیه، فقط در راه‌هایی اعمال می‌گردد که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12:00 تا 24:00 امروز، 25 آذر ماه و از ساعت 8:00  تا 24:00 روز شنبه، 27 آذر ماه در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس ممنوع خواهد بود، افزود: همچنین تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12:00 تا 24:00 امروز، 25 آذر و از ساعت 8:00 تا 24:00 روز شنبه، 27 آذر ماه در محور آستارا به اردبیل و بالعکس ممنوع خواهد بود.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه در کنار تلاش پلیس ضروری است رانندگان جهت جلوگیری از بروز حادثه به قوانین و مقررات پایبند باشند، تصریح کرد: مأموران پلیس راهور در این ایام به مثابه روزهای گذشته ایمنی سفر و سهولت ترافیکی را با جدیت پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به بارش برف در گیلان، تاکید کرد: رانندگان محترم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، در صورت لزوم هم قبل از مسافرت در فصل زمستان، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. 

بارش برف در گیلان تا شب ادامه دارد

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان گفت: بارش برف به صورت پراکنده در برخی از شهرهای استان تا شب ادامه دارد.

مازیار غلامی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی با کاهش دما از روز گذشته در گیلان شاهد بارش برف از ساعات اولیه امروز در ارتفاعات و برخی از شهرهای استان بوده ایم که این بارش تا امشب ادامه دارد و از روز جمعه با کاهش  فعالیت این سامانه بارشی، شاهد هوایی ابری و در بعضی ساعات آفتابی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در روز شنبه با ورود سامانه جدید سرد و بارشی و کاهش دما در بیشتر شهرهای گیلان شاهد بارش برف هستیم و این روند تا روز دوشنبه ادامه دارد و از دوشنبه شاهد هوایی صاف خواهیم بود.

غلامی، هوای گیلان را برای امروز پنجشنبه ابری، مه آلود و بارش برف و باران و بتدریج از غرب استان کاهش ناپایداری و ابری پیش بینی کرد و گفت: برای روز جمعه هوای گیلان صبح تا ظهر کمی ابری تا نیمه ابری بعضی نقاط افزایش ابر، یخبندان صبحگاهی و طی بعد از ظهر و شب نیمه ابری تا ابری و اواخر وقت بارش باران پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در روز شنبه با ورود موج  جدیدی از بارش شاهد کاهش دما و بارش برف و باران در اکثر شهرهای استان هستیم.

آماده باش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا در پی بارش سنگین برف

در پی نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارش زا به مناطق شمالی کشور و آغاز بارش برف در مناطق کوهستانی و جلگه ای بندر مرزی آستارا، نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان به حالت آماده باش درآمدند.

انور بی نیاز، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در پی نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارش زا به مناطق شمالی کشور، از ظهر دیروز (چهارشنبه 24 آذر) شاهد آغاز بارش به صورت برف در مناطق کوهستانی و از صبح امروز (پنج شنبه 25 آذر) در مناطق جلگه ای شهرستان هستیم. بر اساس اطلاعات واصله، در کمتر از 20 ساعت گذشته در مناطق بالادست شهرستان (از قبیل روستاهای ونه بین، حیران، چملر، صیادلر، مشند و شاغوله)، حدود 15 تا 20  سانتی متر برف به زمین نشسته و مناطق جلگه ای شهرستان نیز سفیدپوش شده است.

وی افزود: با توجه به تداوم بارش ها تا صبح فردا (جمعه 26 آذر) کلیه نیروها و ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان به حالت آماده باش درآمده اند و بخشی از نیروها برای پاکسازی و نمک پاشی جاده های اصلی و روستایی به مناطق مختلف اعزام شده اند.

بی نیاز با اشاره به اینکه در مجموع 262 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی و فرعی استان گیلان تحت نظارت این راهداری قرار دارد، تأکید کرد: علاوه بر راه های روستایی مناطق بالادست و پایین دست حوزه استحفاظی شهرستان مرزی بندر آستارا از ونه بین تا چلوند و قره سو، راه اصلی جاده آستارا تا آقچای و جاده چهار بانده شهر آستارا تا شهر تالش نیز تحت نظارت عوامل و دست اندرکاران این راهداری است.

وی تصریح کرد: کلیه عملیات های اکیپ راهداری شهرستان آستارا با بهره مندی از توان 27 نیروی راهدار و 2 دستگاه گریدر، 3 دستگاه لودر، 1 دستگاه بلدوزر، 3 دستگاه کامیون برای نمک پاشی، 4 دستگاه کامیون برف روب و 2 دستگاه خودروی کمک دار سبک انجام می شود.

نظرات بینندگان