arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵

شکنجه گاههای تروریست ها در شرق حلب کشف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع روسیه از کشف چند مرکز بزرگ متعلق به گروههای تروریستی که برای زندانی کردن، شکنجه و اعدام مردم شرق حلب و تروریست های فراری استفاده می شد، خبر داد.

ژنرال ویکتور پوزنیخر معاون اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز (پنجشنبه) با بیان اینکه اکنون دیگر همه تروریست ها منطقه را ترک کرده اند، از برنامه بازرسی محله های مختلف با هدف کسب اطلاعات از وضعیت شرق حلب پس از تسلط چند ساله تروریست ها خبر داد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از ژنرال پوزنیخر نوشت: زندان های تروریست ها زیر ساختمان ها در مناطق مختلف شرق حلب ساخته شده و در جریان بازرسی ها نیز فیلم ها و تصاویری که از سوی تروریست ها هنگام آزار و اذیت زندانیان گرفته شده، کشف شد.
مقام روسی با اشاره به اینکه گروههای مسلح موسوم به معارضان میانه رو نیز در شکنجه مردم شرکت داشتند، ادامه داد: قبل از پیشروی نیروهای دولتی، شمار زیادی از زندانیان تیرباران شده بودند و تعدادی از والدین زندانی نیز جلو چشم فرزندان اعدام شدند تا مانع بروز شورش شوند.

ژنرال پوزنیخر گفت: این زندان ها که محل شکنجه مردم و معترضین به تروریست ها و همچنین افراد پشیمان از جنگیدن در مقابل نیروهای دولتی بود، در اختیار سازمان های بین المللی قرار می گیرد تا در باره اقدام های جنگجویان در این زمینه تحقیق کنند. 

هنوز تصاویر کامل از این زندان ها در رسانه های روسیه انتشار نیافته است. 

براساس توافق صورت گرفته، امروز تمامی تروریست ها و جنگجویان شکست خورده در مقابل نیروهای دولتی مواضع خود را در شرق حلب ترک کردند و این شهر به طور کامل آزاد شد.
اعضای گروههای تروریستی در چند هفته گذشته افزون بر تحمل 900 کشته، دهها دستگاه انواع جنگ افزار نیمه سنگین و سنگین خود را نیز از دست دادند و مجبور به ترک شهر شدند.
آمریکا در صدد بود با فشار بر روسیه عملیات پیشروی ارتش سوریه را متوقف کند ولی مقام های روسی و سوری با تاکید بر لزوم تعیین برنامه زمانی لازم الاجرای خروج تروریست ها و تضمین واشنگتن، موفق شدند این اقدام را عملی کنند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان