arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵

اصلاح‌طلبانی که به دنبال گروکشی از روحانی هستند/نماینده اصلاح‌طلب: به جایی نمی‌رسند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیته سیاسی فراکسیون امید تاکید می‌کند که اختلافات در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان جدی نیست و بزرگان اصلاحات به زودی آن را رفع می‌کنند.

قاسم میرزایی نیکو درباره اختلافات احزاب مردم سالاری و اعتماد ملی با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت که این اختلاف چندان جدی نیست و با وساطت آقای خاتمی ‌مشکل حل می‌شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس با تاکید بر اینکه قطعا به یک تعامل می‌رسیم، گفت: قرار شده که مجموعه شورا موضوع را به رای بگذارد و نظراتی که تدوین می‌شود آنجا رای بیاورد.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در توضیح اختلافات مطروحه نیز اظهار کرد: برخی نظرات خاصی دارند به عنوان مثال درباره استانها می‌گویند که مرکز نباید به انتخابات آنها کاری داشته باشد و احزاب در استان ها کار خود را انجام دهند اما شورای سیاستگذاری می‌گوید شورای اصلاحات در هر استان تشکیل شود و آنها ماجرا را هدایت کنند و برنامه‌ها را پیش ببرند.

وی گفت: برای مثال از حوزه انتخابیه خودم می‌گویم. ما حزبی در دماوند داریم که 17 نفر بیشتر نیستند. این حزب با حزبی که می‌تواند 500، 600 نفر کادر دارد قابل مقایسه نیست. این وزن‌ها با هم برابر نیست و اگر شورای سیاستگذاری خط مشی را تعیین نکند، معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد.

میرزایی نیکو با بیان اینکه نظر اکثریت روی مرکزگرایی است، تاکید کرد: ‌تعداد کسانی که می‌گویند در استانها و شهرستان های اصلاح طلبان مستقل عمل کنند بسیار کم است. آنها در اقلیت هستند.

وی درباره سازوکار اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای شهر با بیان اینکه هنوز تصمیم گیری نشده است، نظر خود را اظهار کرد: به ذهن من می‌رسد که همه گروه ها لیست بدهند. افراد مشترک در لیست‌ها قطعی تلقی شوند و بر سر تعدادی که می‌مانند تعامل شود تا لیست نهایی ارائه شود .

نماینده اصلاح‌طلب مجلس در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که تکلیف روشن است و هیچ کسی نمی‌خواهد از روحانی عبور کند.

او درباره طرح نامزد پوششی ازسوی برخی اصلاح طلبان نیز گفت: دنبال حق خواهی و گروکشی هستند که آقای روحانی به این شرط و به این شکل از شما حمایت می‌کنیم. اما به نظر من به سهم خواهی شان نمی‌رسند.

میرزایی نیکو تاکید کرد: در این شرایط که اوضاع و احوال که پس از دوره‌های قبل به وحدت رسیده‌ایم، بیاییم و همه چیز را به هم بریزیم؟ عقل حکم می‌کند که چنین کنیم؟ اگر خودپرستی را کنار بگذاریم و به خدا پرستی توجه کنیم همه چیز درست می‌شود.

نظرات بینندگان