arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵

میشل عون: روابط لبنان با شورای همکاری خلیج فارس به روال عادی بازگشته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد که روابط بیروت با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به روال طبیعی خود بازگشته است.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی گفت: بازگشت اعتماد کشورهای عربی و جامعه بین المللی به لبنان از زمان انتخاب رئیس‌جمهور عامل اصلی برای تغییر اوضاع اقتصادی و اجتماعی براساس برنامه اصلاحات است.

وی گفت: روابط لبنان با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به روال طبیعی بازگشته است و حمایتی که لبنان از دو ماه پیش از کشورها و نهادهای مالی و اقتصادی آن‌ها دریافت کرده است، بعدا به دستاوردهای عملی تبدیل خواهد شد که برای لبنان خیر و خوبی به همراه خواهد داشت.

در پی مسائل مربوط به سوریه و نیز برآورده نشدن انتظارات شورای همکاری خلیج فارس از لبنان در پرونده مربوط به حوادث مقابل سفارت عربستان در تهران، روابط این شورا با لبنان رو به وخامت گذاشت.

میشل عون گفت: سفرهای آتی من به کشورهای عربی و در رأس آن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به تحکیم روابط میان لبنان و این کشورها منجر خواهد شد و مرحله آتی اعتماد به لبنان و نهادهای دولتی آن را تقویت خواهد کرد.

وی به نقشی که لبنانی‌ها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ایفا می‌کنند، اشاره و بر اهمیت بازیابی نقش اصلی خود در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان