arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵

مالزی خواستار بررسی افزایش تسلیحات در جزایر مصنوعی چین توسط پکن و آمریکا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'هشام الدین حسین'، وزیر دفاع مالزی گفت که در نامه هایی به همتایان خود در چین و آمریکا خواستار بررسی صحت این ادعا می شود.
یک مرکز پژوهشی آمریکایی موسوم به 'ابتکار شفافیت دریایی آسیا' روز چهارشنبه اعلام کرد 'به نظر می رسد چین سامانه های دفاع هوایی و دفاع ضد موشکی در 7 جزیره مصنوعی که این کشور در دریای جنوبی چین ساخته، نصب کرده است.'
وزیر مالزیایی که کشورش با چین بر سر مالکیت بخش هایی از دریای جنوبی اختلاف دارد، گفت: من در نامه ای از 'چانگ وانگوان' وزیر دفاع چین و'اشتون کارتر' وزیر دفاع آمریکا خواستار برررسی این توسعه نظامی می شوم.
وی گفت: اگر تصاویر به اثبات برسد، دلیلی برای نگرانی جدی است، زیرا ممکن است تنش ها بالا گرفته و صلح و ثبات در منطقه را تضعیف کند.
موسسه 'ابتکار عمل شفافیت دریایی آسیا' که بر اساس تصاویر جدید ماهواره‌ ای مدعی است چین سامانه های دفاع هوایی و دفاع ضد موشکی را در جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین نصب کرده است، اعلام کرد، یافته ‌های اخیر مغایر با اظهارات مقامات چینی مبنی بر نبود قصد و نیتی برای نظامی کردن جزایر مصنوعی از سوی چین است.
سخنگوی وزارت خارجه فیلیپین نیز نسبت به اقدامات اخیر پکن در این جزایر مصنوعی ابراز نگرانی و اعلام کرد، مانیل گزارش اخیر در باره فعالیت های پکن در این جزایر مصنوعی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان