arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵

ترانزیت کالا از کشورهای آسیای مرکزی به اروپا از طریق بندر امیرآباد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میزان نوشت: مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خبرداد بر اساس امضای تفاهم نامه همکاری بندرامیرآباد با بندر آنکونا ایتالیا، ترانزیت کالا از کشورهای آسیای مرکزی به اروپا از طریق بندر امیرآباد انجام می‌گیرد.

مدیر بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در راستای سفر هیآت اقتصادی مازندران به استان مارکه ایتالیا، تفاهم نامه همکاری در زمینه های دریایی، بندری و سرمایه گذاری بین بندر امیرآباد و بندر آنکونا با حضور استانداران استانهای مازندران و مارکه منعقد شد.

علی خدمتگزار با اشاره به اینکه این سفر به دعوت استاندار مارکه و در پاسخ به بازدید اخیر هیآت اقتصادی ایتالیا از بندر امیرآباد انجام شد افزود: در این تفاهم نامه با توجه به موقعیت ویژه بندر امیرآباد در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب و دسترسی به کشورهای حوزه CIS، ترانزیت کالا از کشورای آسیای مرکزی به اروپا از طریق بندر امیرآباد مورد تآکید قرار گرفت.

وی به ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی جهت سرمایه گذاری در بندر امیرآباد و شرایط ویژه گردشگری دریایی مازندران اشاره و اظهار داشت یکی از بندهای این تفاهم نامه واگذاری زمین به سرمایه گذاران ایتالیایی برای استقرار صنعت ساخت کشتی های مسافربری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد می باشد.

مدیر بندرامیرآباد با بیان اینکه در دریای خزر حمل و نقل کالاهای فله و خشک از رونق خوبی برخوردار می باشد، یکی دیگر از بندهای این تفاهم نامه را مشارکت سرمایه گذاران دو طرف در ورود کشتی های فله به دریای خزر عنوان کرد.

نظرات بینندگان