arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵

رویترز: قیمت طلا در کمترین سطح خود از ماه فوریه تاکنون باقی ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت طلا روز جمعه تغییر چندانی نکرد و در کمترین سطح خود در 10 ماه و نیم گذشته باقی ماند.
رویترز: قیمت طلا در کمترین سطح خود از ماه فوریه تاکنون باقی ماند
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا از رویترز، پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا در هفته میلادی جاری اعلام کرد در سال 2017 نرخ های بهره می توانند تا سه برابر افزایش داده شوند، نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزهای اصلی بالا رفت و قیمت طلا را کاهش داد.
افزایش سه برابری نرخ بهره از آنچه در نشست ماه سپتامبر (شهریور-مهر) بانک مرکزی آمریکا پیش بینی شده بود، بیشتر است. 
به گزارش ایرنا، با افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها، قیمت طلا کاهش می یابد، زیرا طلا کالایی است که به دلار قیمت گذاری می شود و با بالا رفتن نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزها، خریدارانی که واحد پولی آنها ارزی به جز دلار است باید پول بیشتری برای خرید هر اونس طلا بپردازند، بنابراین تقاضای طلای آنها کاهش می یابد و قیمت فلز زرد را کاهش می دهد.
قیمت آنی (تحویل فوری یا نقدی) طلا در ساعت 12:25 روز جمعه به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.4 درصد افزایش نسبت به دیروز (پنجشنبه) به یک هزار و 133 دلار و 26 سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا پنجشنبه گذشته در این بازار به یک هزار و 122 دلار و 35 سنت کاهش یافت که کمترین قیمت از دوم فوریه 2016 (12 دی 1394) است.
از ابتدای هفته میلادی جاری تاکنون قیمت طلا در بازار لندن بیش از 2 درصد کاهش یافته است و می رود تا برای ششمین هفته متوالی کاهش یابد. 
قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک نیز در ساعت یاد شده با نیم درصد افزایش نسبت به دیروز به یک هزار و 135 دلارو 60 سنت در هر اونس رسید.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی آمریکا پس از آنکه به مدت 10سال نرخ بهره بانکی را نزدیک صفر نگه داشت تا اقتصاد این کشور را تقویت کند، سرانجام در اواخر سال میلادی 2015 برای نخستین بار، نرخ بهره را 0.25 درصد بالا برد. قرار است افزایش نرخ بهره در این کشور در طول چند مرحله صورت بگیرد، اما پس از مرحله نخست آن در دسامبر 2015، تاکنون اقدام تازه ای صورت نگرفته است. 
با افزایش نرخ بهره، نرخ تورم کاهش می یابد و تقاضای طلا به منطور حفظ ارزش دارایی را کاهش می دهد. به دنبال کاهش تقاضای طلا، قیمت فلز زرد نیز کاهش می یابد. 
شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای ازارزهای اصلی اندازه می گیرد، ظهر امروز نزدیک بالاترین سطح خود در 14 سال گذشته قرار داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان