arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵

پوتین در مورد اتهامات امریکا پاسخ آشکاری به اوباما داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا نوشت: کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» در حاشیه نشست ماه سپتامبر گروه 20 «پاسخ کاملا آشکاری» به باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا درباره اتهامات دخالت هکری مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور داد.

به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه، «یوری اوشاکوف» مشاور رئیس جمهوری روسیه در توکیو به خبرنگاران گفت: پوتین خیلی آشکار موضع روسیه را در گفت و گو با اوباما درباره هک پایگاه های اینترنتی حزب دموکرات به وسیله مسکو بیان کرد و بحث مستقیمی میان این دو (اوباما و پوتین) در این باره و موضوعات دیگر صورت گرفت.

خبرگزاری فرانسه روز گذشته (پنجشنبه) به نقل از باراک اوباما نوشت، آمریکا حملات سایبری روسیه را تلافی می کند.
کاخ سفید پیشتر ولادیمیر پوتین را متهم کرده بود که در این حملات که «به قصد تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا» انجام شده دخالت مستقیم داشته است.

اوباما امروز (جمعه) در مصاحبه ای با رادیو ملی عمومی آمریکا گفت: «به نظر من در این تردیدی نیست که زمانی که یک دولت خارجی سعی می کند بر سلامت انتخابات تاثیر گذارد، در زمان و مکان مورد نظر خود واکنش نشان دهیم.»

«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه نیز در واکنش به ادعاهایی مبنی بر دخالت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در انتخابات اخیر آمریکا را «احمقانه» خواند.

دمکرات ها، کاخ سفید و سیا انگشت اتهام را به سمت دولت روسیه نشانه رفته و کرملین را متهم کرده اند که با اقدام های سایبری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده و هوادار پیروزی دونالد ترامپ بوده است.

ترامپ و دولت روسیه این ادعا ها را تکذیب کرده و ویکی لیکس مدعی شده است که اطلاعات خود را از دموکرات های ناراضی و نه دولت روسیه دریافت کرده بود.

نظرات بینندگان