arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵

روزنامه‌نگاران امشب اوباما را به چالش می‌کشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتظار می‌رود خبرنگاران در واپسین نشست مطبوعاتی رئیس‌جمهوری آمریکا در سال 2016، موضوع‌هایی مانند روابط واشنگتن و مسکو، مناسبات ایران و آمریکا و تلاش جمهوری‌خواهان برای تغییر برخی قوانین داخلی در ایالات‌متحده را مطرح کنند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، اوباما امشب پس از این نشست مطبوعاتی، همراه با خانواده‌اش برای تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی به هاوایی خواهد رفت.

رئیس‌جمهوری آمریکا معمولا در نشست مطبوعاتیِ پایان سال، چکیده‌ای از عملکرد دولت را برای روزنامه‌نگاران تشریح می‌کند. هرچند معمولا در بخش پرسش و پاسخ، خبرنگاران درباره موضوع‌های متفاوتی از او سوال می‌پرسند.

'باراک اوباما' امروز به رادیوی سراسری و ملی آمریکا گفت 'واشنگتن حمله‌های سایبریِ روسیه به آمریکا در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری' را تلافی خواهد کرد. اگرچه روسیه این اتهام را رد کرده است، اما انتظار می‌رود امشب یکی از سوال‌های جدی خبرنگاران، این باشد که واشنگتن چگونه می‌خواهد به این اقدام مسکو پاسخ بگوید.

تلاش حزب جمهوری‌خواه برای تغییر برخی قوانین تصویب‌شده و توافق‌های صورت‌گرفته در دولت اوباما، احتمالا از دیگر موضوع‌هایی است که خبرنگاران در واپسین نشست مطبوعاتی اوباما در سال 2016 مطرح خواهند کرد. قانون بیمه‌های درمانی، توافق‌های بین‌المللی درباره تغییرات جوی، روابط آمریکا و کوبا و مناسبات ایران و آمریکا از جمله این موارد است.

آخرین نشست مطبوعاتی اوباما در سال 2016، ساعت 22:45 به وقت تهران آغاز خواهد شد. 
اوباما ریاست‌جمهوری آمریکا را از اول بهمن‌ماه امسال به 'دونالد ترامپ' تحویل خواهد داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان