arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

افزایش سطح همکاری علمی ایران با مالزی و ژاپن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری‌های میان ایران با کشورهای مالزی و ژاپن خبر داد.

دکتر مجید متقی طلب در حاشیه هفدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا هدف اصلی برگزاری فن بازارها را گسترش همکاری میان پارک‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی دانست و افزود: بر این اساس در تلاش هستیم تا با برگزاری نمایشگاه‌های فن بازار روابط میان مراکز علمی را از داخل کشور به سایر کشورها گسترش دهیم.

وی برگزاری این نمایشگاه را با دو اقدام مهم همراه دانست و اضافه کرد: در این نمایشگاه علاوه بر دعوت از مهمانان خارجی و افزایش آگاهی آنها از توانمندی‌های داخل در تلاش برای توسعه همکاری‌های علمی هستیم.

متقی طلب امضای تفاهم نامه‌های همکاری را از جمله برنامه‌های این نمایشگاه ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس تا کنون توانستیم قرارداد همکاری با دانشگاه پوترای مالزی برای ایجاد مراکز رشد اقماری به امضا برسانیم.

دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران در این باره توضیح داد: در گذشته این تفاهم نامه میان ژاپن و مالزی منعقد شده بود که با امضای این تفاهم نامه با ایران تبدیل به یک تفاهم نامه سه جانبه میان ایران، مالزی و ژاپن شده است.

وی هدف از این تفاهم نامه سه جانبه را ایجاد یک مرکز رشد اقماری برای توسعه همکاری‌های فیمابین و اجرای پروژه‌های مشترک دانست و ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه فناوران و محققان داخل می‌توانند با محققان ژاپنی و مالزیایی در قالب اجرای پروژه‌های مشترک همکاری‌های خود را گسترش دهند.

وی جستجو برای سرمایه گذاری را از دیگر اهداف این تفاهم نامه سه جانبه نام برد و اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه علاوه بر آنکه سرمایه گذاران خارجی می‌توانند در طرح‌های ما سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاران ایرانی نیز می‌توانند در اجرای طرح‌های مشترک مشارکت داشته باشند.

وی امضای تفاهم نامه دیگر میان این فن بازار ایران با اتاق بازرگانی مالزی و پارک علم و فناوری روسیه را از دیگر قراردادهای همکاری امضا شده در این نمایشگاه دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن امروز شنبه 27 آذرماه تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی مالزی به امضا خواهیم رساند.

نظرات بینندگان