arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

جانشین فرمانده کل ارتش فتنه داعش جلوگیری از وحدت شیعه و سنی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین فرمانده ارتش گفت: مهم ترین فتنه داعش جلوگیری از وحدت شیعه و سنی و ایجاد اختلاف میان مسلمانان بود.

 احمدرضا پوردستان  در سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان آجا که در سالن همایش های هتل صفا برگزار شد با گرامیداشت ایام هفته وحدت عنوان کرد: مهم ترین فتنه داعش جلوگیری از وحدت شیعه و سنی و ایجاد اختلاف میان مسلمانان بود که با عنایت خداوند این فتنه خنثی شد.

جانشین فرمانده ارتش در خصوص تلاش های آمریکا در راستای براندازی نظام اسلامی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان ژاندارم منطقه به یکی از مستعمرات کشور آمریکا مبدل شده بود از این رو با پیروزی انقلاب، آمریکا بسیاری از مزیت های خود را از دست داد.

وی خاطرنشان کرد:از دست رفتن موقعیت های سیاسی و اقتصادی برای کشور آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد تا از استقلال و آزادی و فرهنگ ولایت پذیری و مردم سالاری دینی در وحشت باشد؛ چرا که این انقلاب، معادلات آمریکا را بر هم زد.

پوردستان اظهار کرد:نگرانی آمریکا موجب شد که از همان ابتدای انقلاب، در صدد براندازی نظام اسلامی باشد و با اقدامات مختلف همچون جنگ، تحریم های اقتصادی و کودتای نظامی و سیاسی زمینه نا امنی را در کشور فراهم بیاورد.

وی بیان کرد: آمریکا با دنبال کردن پروژه اسلام هراسی در منطقه در جهت مقابله با انقلاب اسلامی برآمد و با اشغال کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان در راستای پروژه براندازی نظام حرکت کرد اما اقتدار نظام اسلامی بسیاری از توطئه های آمریکا را خنثی کرد.

جانشین فرمانده ارتش گفت: وقتی آمریکا از تلاش های خود در براندازی نظام اسلامی با شکست مواجه شد و ناکام ماند حربه دیگری را در پیش گرفت و با هدف اسلام هراسی و قرآن هراسی، گروههای تکفیری را در منطقه ایجاد کرد تا وحدت مسلمانان را از میان ببرد.

وی در ادامه پیرامون جایگاه قرآن کریم در جامعه نیز خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی قرآن از مهجوریت درآمد ما نیز وظیفه سنگینی در قبال این کتاب آسمانی داریم.

پوردستان تصریح کرد:انگلستان نیز با جلوگیری از تدریس قرآن در سطح مدارس و مراک آموزشی و ساخت فیلم های مخرب با هدف قرآن ستیزی اهداف شوم دیگری را دنبال می کند که با این شرایط باید عنایت ویژه ای به قرآن داشته باشیم تا توطئه های آنان نیز خنثی شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان