arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

پیروزی های حلب و موصل، در سرنوشت سیاسی یمن تاثیر خواهد داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امیدواریم پیروزی های حلب به موصل کشانده شود و این دو پیروزی در سرنوشت سیاسی یمن تاثیر خود را بگذارد.
پیروزی های حلب و موصل، در سرنوشت سیاسی یمن تاثیر خواهد داشت
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در مورد ضرورت مقابله با جریان های تکفیری افزود: ریشه های تفکر و اندیشه گروه های تروریستی را در مجامعی همچون کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، باید شناخت.
وی با بیان اینکه جامعه الازهر مصر بیانیه بسیار مهمی صادر کرده است، اظهار داشت: آنها اعلام کردند که وهابیت جزء فرقه های اسلامی نیست، کسانی که تفکرشان از نوع وهابیت است، متعلق به هیچیک از فرق اسلامی نیستند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: آنچه را که در صحنه عمل می بینیم، این است که یک روز در پایگاهی هوایی در عراق دو هزار دانشجو را سر می برند یا انسان ها را در قفس می سوزانند؛ یا نوزاد را از شکم مادر بیرون می آورند و کباب می کنند؛ این تعالیم و شیوه کشتن انسان ها در هیچ فرق اسلامی وجود ندارد و شیوه های صهیونیستی است.
وی اضافه کرد: نکته نخست این است که به جوانان کشورهای اسلامی متذکر شویم، اندیشه و تفکر تروریستها ارتباطی به اسلام ندارد و آنها مسلمان نیستند.
سرلشکر صفوی ادامه داد: اگر اندیشه آنها زیر سوال برود دیگر نمی توانند جذب نیرو کنند، سرباز بگیرند و چند هزار جوان را از آسیای مرکزی، چچن، اینگوش و اروپا جذب کنند.
وی با بیان اینکه بدین ترتیب در میدان عمل هم شاهد شکست تروریستها خواهیم بود؛ اظهار داشت: وقتی انشالله موصل به زودی آزاد شود؛ دیگر مرکز داعش وجود نخواهد داشت. همانطور که حلب آزاد شد؛ اگر دیرالزور و رقه هم آزاد شود مفهومش این است که دیگر جبهه النصره ای وجود ندارد.
سرلشکر صفوی گفت: تروریست ها روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت به ترکیه می بردند و کمتر از 20 دلار می فروختند؛ اگر منابع اقتصادی آنها قطع شود، دیگر نمی توانند دوام و قوام داشته باشند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان