arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

مصر به بیانیه اعتراضی شورای همکاری خلیج فارس پاسخ داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه مصر بیانیه‌ای را در پاسخ به موضع‌گیری اخیر شورای همکاری خلیج فارس در قبال قاهره منتشر کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، مصر امیدوار بود که موضع عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نشانگر برداشتی دقیق از موضع مصر باشد چراکه تنها بیانیه رسمی که از وزارت کشور مصر در مورد انفجار کلیسا در قاهره صادر شد، شامل اطلاعاتی ثابت شده و دقیق در مورد تروریستی بود که در این حمله دست داشت و تحرکات خارجی وی را در دوره اخیر زیر نظر گرفته بود.

وزارت خارجه مصر مجددا تاکید کرد که مسئولان ذی‌ربط در مصر به جمع آوری تمامی سرنخ‌های این جنایت شنیع و اطلاعات دقیق و موثق پیرامون هر کسی که از این حمله حمایت مالی و برای آن برنامه ریزی کرده و در اجرای آن نقش داشته، ادامه می‌دهند و به محض تکمیل روند تحقیقات، تمامی این مسائل را اعلام خواهند کرد.

طبق این بیانیه، روابط مصر با برادران عرب باید مستحکم و قوی باقی بماند و نباید با برداشت‌های غیردقیق از مواضع، مورد شائبه یا اخلال قرار بگیرد.

پیشتر عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ذکر نام قطر در گزارش جزئیات مربوط به حمله اخیر به کلیسای جامع قبطی‌های مصر را محکوم کرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی گفت: موضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره تروریسم ثابت و شناخته شده است. ما این جنایت را محکوم و همبستگی خود را با مصر در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرده‌ایم چرا که امنیت مصر بخشی از امنیت شورای همکاری خلیج فارس است.

وی گفت: ایراد اظهارات مناسب بر روابط مستحکم میان شورای همکاری خلیج فارس با مصر تأثیر می‌گذارد.

اخیرا وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای گروه اخوان المسلمین را به دست داشتن در انفجار کلیسای قبطی‌ها که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، متهم کرده بود.

وزارت کشور مصر طراحان این عملیات را با دریافت حمایت مالی و لجستیکی از رهبران اخوان المسلمین در قطر برای برهم زدن ثبات کشور مرتبط دانسته بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان