arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

عریقات:‌ انتقال سفارت آمریکا به قدس روند صلح را نابود می‌کند/تیم ترامپ متعهد به انتقال سفارت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل ساف با هشدار به رئیس جمهور منتخب آمریکا نسبت به انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی تاکید کرد که چنین تصمیمی روند صلح با اسرائیل را از بین خواهد برد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در جمع خبرنگاران با هشدار به دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا نسبت به انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی تاکید کرد که چنین تصمیمی روند صلح با اسرائیل را از بین خواهد برد.

عرقات تاکید کرد: وضعیت شهر قدس اشغالی باید موضوع مذاکره میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باشد و امروز اتخاذ هرگونه تصمیمی در این خصوص روند صلح را از بین خواهد برد.

در مقابل نمایندگانی از تیم ترامپ تاکید کردند که اکنون خیلی زود است که ترامپ اعلام کند چه زمانی به وعده جنجالی که طی تبلیغات انتخاباتی داده بود، مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس عمل خواهد کرد.

همچنین جیسون میلر، مشاور رئیس جمهور منتخب آمریکا در گفتگو با خبرگزاری رویترز با اشاره به اینکه هنوز بیش از یک ماه تا آغاز فعالیت‌های رسمی ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه آتی مانده است، اظهار داشت: ترامپ همچنان به شدت بر این طرح تاکید دارد و اکنون هر گونه جزئیاتی زودهنگام است.

میلر همچنین درباره انتخاب دیوید فریدمن به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل گفت:‌ این انتخاب در راستای دیدگاه ترامپ یعنی لزوم انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس بوده اما هنوز زود است جدول زمانی برای این گام اعلام شود.

 این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از این انتخاب ترامپ استقبال کرده است.

ترامپ بارها در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که با هرگونه اقدام سازمان ملل برای اعمال خواست خود بر اسرائیل مقابله کرده و در صورت پیروزی در انتخابات سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

با اینکه کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ قانونی مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس را تصویب کرده بود اما نهادهای آمریکایی مربوطه اجرای این امر را در راستای منافع امنیت آمریکا به تاخیر انداختند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان