arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

تایمز: تهدیدات روسیه علیه انگلیس به نحو نگران کننده ای افزایش یافته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه تایمز روز شنبه درگزارشی نوشت: مقامات انگلیسی برای اولین بار تایید کرده‌اندکه روسیه یک 'کارزار تبلیغاتی' و نیز یک جنگ نامتعارف علیه انگلیس که به نحو نگرانی کننده افزایش یافته، به راه انداخته است.

تایمز عنوان کرد: یک مقام ارشد دولتی انگلیس معتقد است که مسکو در پشت سر یک سری اقدامات نگران‌کننده با هدف تضعیف انگلیس از طریق جاسوسی، ارائه اطلاعات گمراه‌کننده، جنگ سایبری و خبرهای جعلی است.
این روزنامه نوشت: 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس در طی چند هفته آینده ریاست نشست شورای امنیت ملی این کشور را با هدف بررسی اقدامات روسیه علیه انگلیس و متحدانش و بحث در مورد پاسخ‌های ممکن علیه این اقدامات بر عهده خواهد داشت.
تایمز افزود: براساس اطلاعات به ‌دست‌آمده، افسران اطلاعات و مقامات ارشد سرویس‌های عمومی از سراسر انگلیس در جریان نشستی سطح بالا که اخیرا در دفتر کابینه برگزار شد، نسبت به افزایش سطح تهدیدات روسیه ابراز نگرانی کرده بودند.
این روزنامه نوشت: یک منبع آگاه در این ‌ارتباط گفت: در جریان این نشست، این مساله مطرح شد که نیاز است که تمامی بخش‌های دولتی درک بیشتری نسبت به این تهدیدات داشته باشند ضمن اینکه لازم است گزینه‌هایی که می‌توان با اقدامات روسیه مقابله کرد به ‌صورت جمع‌بندی درآیند.
تایمز افزود: در حال حاضر نگرانی‌ها در مورد احتمال نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی روسی به موسسات انگلیسی از جمله دانشگاه‌ها، کارزارهای تبلیغاتی و شهروندان این کشور رو به افزایش است .
این روزنامه افزود: اقدامات مختلف روسیه که از سوی دستگاه دولتی انگلیس (وایت هال) تحت عنوان یک 'کمپین ' از آن یاد می‌شود، سبب شده است که بخش‌های مختلف در این کشور برای مقابله با آن گردهم آورد.
تایمز افزود: اقدامات جاری علیه انگلیس بخشی از یک برنامه وسیع روسیه برای بی ثابت کردن غرب بشمار می‌آید.
این روزنامه نوشت: مقامات اطلاعاتی آمریکا این هفته فاش کردند که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه شخصاً درگیر هک‌های صورت گرفته توسط هکرهای روسی در طی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.
تایمز اضافه کرد: فشار بر روی غرب از سوی مسکو، بازتابی از افزایش تنش‌های میان روسیه و غرب بشمار می‌آید.
اروپام**5**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان