arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

انسان عامل اصلی حوادث جاده ای قشم/ 22 نفر جان باختند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم با بیان اینکه خطای انسانی مهمترین عامل حوادث جاده ای در این شهرستان است، از فوت 22 نفردر این حوادث طی 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 میرداد میردادی در جلسه شورای اداری شهرستان قشم گفت: 17 فقره تصادف طی سال جاری در جاده های این شهرستان به وقوع پیوست که در نتیجه آنها 22 نفر جان خود را از دست دادند، گرچه از شهریور ماه تاکنون آمار تصادف ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
وی از انسان، وسیله و جاده به عنوان سه عامل اصلی وقوع تصادفات نام برد و تشریح کرد: انسان 79 درصد، وسایل نقلیه 11 درصد و جاده 10 درصد از علت وقوع تصادف در جاده های این شهرستان را شکل می دهند و با این حال به کمک پلیس راه قشم 17 نقطه حادثه خیز جاده ای شناسایی و تا کنون نسبت به اصلاح 15 نقطه اقدام شده است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قشم افزود: به منظور کاهش حادثه های جاده ای پنج نقطه نیز برای کنترل سرعت شناسایی و همچنین 320 تابلو در جاده های این شهرستان نصب شده است.
او در ادامه به برخورداری 100 درصدی روستاهای قشم از راه آسفالت اشاره و عنوان کرد: در مجموع 560 کیلومتر راه وجود دارد که برای نگهداری آنها نیازمند دست کم 180 میلیارد ریال اعتبار هستیم و با این وجود نسبت به تعریض 54 کیلومتر از جاده های محدوده روستاها در سال جاری اقدام شد.
میردادی در ادامه گفت: 100 کیلومتر روکش راه های برون شهری انجام، با استفاده از 500 تن آسفالت لکه گیری و پنج هزار مترمربع نیز از ابتدای امسال تسطیح شده و تلاش می شود با پیگیری مستمر 240 میلیارد ریال نیز برای نگهداری و روکش آسفالت جاده ها و راه های روستایی قشم تا پایان سال جذب و هزینه شود.
او با بیان اینکه راه های قشم پیش از این جزو راه های شریانی نبود بیان کرد: از این رو اعتبارات ملی به این شهرستان تعلق نمی گرفت و اعتبارات استانی نیز مبلغی ناچیز بود که با توجه به ادغام اخیر و تغییر چارت در این وزارتخانه، جذب اعتبارات ملی بیش از پیش برای نگهداری و توسعه راه های این جزیره ممکن خواهد شد.
جزیره قشم به دلیل قرارگرفتن در ورودی خلیج فارس و دریای عمان، داشتن جاذبه های طبیعی و گردشگری و مزیت هایی همچون اجرای قوانین مناطق آزاد، یکی از قطب های اقتصادی ایران به شمار می رود و از این رو جاده های این جزیره را می توان شریان های حیاتی توسعه بزرگترین جزیره خلیج فارس دانست.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان