arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

شورش و قتل به خاطر کمبود نقدینگی در ونزوئلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک نماینده مخالف دولت ونزوئلا اعلام کرد:سه نفر در شهر جنوبی'ال کایائو' واقع دراستان 'بولیوار' در نارامی ها و درگیری ها به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات ارائه پول نقد از سوی بانک ها، کشته شدند.

به گزارش انتخاب؛ «آنخل مدینا» روزشنبه در صفحه توییتر خود نوشت : مقامات محلی تائید کرده ا‌ند که یک مرد آسیایی و یک مرد و زن ونزوئلایی در این درگیرها کشته شدند.

وی همچنین ضمن اعلام اینکه بیش از 30 مغازه تجاری در کایائو، غارت و ویران شدند،گفت همچنین درگیری هایی‌ در شهرهای 'سیفونتس' و 'روسثیو' که متعلق به بولیوار هست، صورت گرفت.

این نماینده ازسوی دیگر اشاره کرد که مقامات محلی از اقدامات سازمان های امنیتی که به گفته آنها برای جلوگیری از این غارت ها بسیار دیرعمل کردند، انتقاد نمودند.

مدینا درپیام توییتری خود تصریح کرد که سهمیه بندی پول نقد به کمبود بنزین اضافه شده ، موردی که وضعیت را نگران کننده کرده است.

وی گفت : بنزین نیست، اسکناس های جدید و موادغذایی وجود ندارد، هیچ چیزی ارزان نیست و دموکراسی وجود ندارد.

بنابراین گزارش ، هزاران نفر از مردم ونزوئلا از روزگذشته(جمعه) درچندین استان داخلی‌ کشور، اعتراضات خود را به دلیل کمبود پول نقد و مشکلات در ارائه آنها آغاز کردند.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در این رابطه اعلام کرد که ازفردا(یکشنبه)، مقدار زیادی اسکناس و سکه های جدید که به تدریج توزیع خواهند شد به بانک ها خواهند رسید.

رئیس جمهوری ونزوئلا دوشنبه گذشته در پی دیدار با برخی از مشاوران ارشد اقتصادی اش، فرمان بسته شدن مرز ونزوئلا با کلمبیا و سپس با برزیل را برای مقابله با قاچاق ارز به مدت 72 ساعت صادر کرد اما با پایان این مدت، این وضعیت برای 72 ساعت دیگر نیز تمدید شد که روز یکشنبه به پایان خواهد رسید.

مادور این تصمیم را به دنبال آنچه وی تلاش «مافیاها»ی تحت حمایت آمریکا برای بی ثبات کردن اقتصاد کشورش خواند، اتخاذ کرد.

به گفته وی، تحقیقات نشان می‌ دهند که میلیاردها قطعه اسکناس 100 بولیواری در دست مافیای بین المللی عمدتا در شهرهای کلمبیا و برزیل است.
 
دولت ونزوئلا نیزدرپی این تحقیقات دستور داد که اسکناس های 100 بولیواری از گردش مالی‌ خارج شوند و در ابتدا 10 روز مهلت داد که مردم در داخل کشور اسکناس های 100 بولیواری را به بانک بدهند و سکه های جدید 100 بولیواری از بانک دریافت کنند اما در اواسط هفته 10 روز را به 5 روز کاهش داد.
 
به گزارش خبرگزاری اروپاپرس ، به رغم اینکه به گفته دولت پول جدید از 15 دسامبر(25 آذر) وارد بازار شده، بانک ها می‌ گویند که اسکناسی ندارند، موردی که باعث صف های طولانی مردم برای برداشت پول و اعتراض آنها به دلیل کمبود نقدینگی شده است زیرا پس از گذشت مهلت، پول های آنها هیچ ارزشی نخواهند داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان