arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

پوتین تولد پاپ را تبریک گفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس جمهور روسیه با آرزوی تولدی خوش برای ۸۰ سالگی پاپ رهبرکاتولیک‌های جهان نسبت به دیدار حضوری با وی و گفت‌وگو در مورد مشکلات معاصر ابراز تمایل کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از اسپوتنیک، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (شنبه) وارد ۸۰ سالگی شد. این سن برای کاردینال‌ها نقطه عطفی محسوب می‌شود چون معمولا این مقامات مذهبی همزمان با ۸۰ سالگی خود باید از سمت‌هایشان در کلیسای کاتولیک بازنشسته شوند. اکثر پاپ‌ها پیش از این، این قانون را نادیده گرفته بودند اما به نظر می‌رسد پاپ فرانسیس تصمیم دارد که بازنشسته شود.

در همین حال ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی نامه‌ای رسمی که توسط کرملین منتشر شد ضمن تبریک تولد ۸۰ سالگی به پاپ عنوان کرد: من انتظار دارم که بتوانیم بار دیگر در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار و درباره مشکلات جهان مدرن گفت‌وگو کنیم.

پوتین و پاپ پیش از این در سال ۲۰۱۵ در واتیکان با یکدیگر دیدار کرده بودند.

پوتین در نامه خود همچنین از نقش پاپ در بهبود روابط تاریخی مسیحیان کاتولیک و ارتدوکس قدردانی و خاطرنشان کرد: بهبود روابط میان روسیه و واتیکان نیز می‌تواند اعتباری دو چندان به پاپ دهد.

در ماه فوریه رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه طی مذاکراتی تاریخی با پاپ فرانسیس در پایتخت کوبا به بیانیه‌ای مشترک دست پیدا کرد که در آن خواهان اقدامی جهانی برای پایان محاکمه مسیحیان شده بود.

پوتین در ادامه نامه خود ضمن آرزوی سلامتی، رفاه و موفقیت برای این رهبر کاتولیک اظهار کرد: اقدام پرثمر شما در ترویج روحیه معنوی، ارزش‌های اخلاقی، بهبود روابط میان مذاهب و گفت‌وگو میان تمدن‌ها شما را شایسته احترام صادقانه میلیون‌ها تن از سراسر جهان کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان