arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

واکنش جهانگیری به برخورد صدا و سیما با وزیر بهداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد کشور باشد، گفت: یکی از زمینه‌هایی که نیاز است بخش خصوصی به آن ورود کند حوزه درمان است و ما از این ورود به طور جدی حمایت می‌کنیم

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح بیمارستان عرفان نیایش که عصر امروز با حضور وزرای بهداشت و علوم، علی اکبر ولایتی و استاندار تهران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) گفت: ان‌شاالله هرچه زودتر درگیری‌ها و خونریزی‌ها در بلاد اسلامی برچیده شود و چهره رحمانی و مهربانی در میان مسلمانان حاکم و ثابت شود که دین اسلام دین محبت است که از هرگونه خشونت پرهیز دارد.

وی ادامه داد:‌ من به عنوان مسئول اجرایی و فکر می‌کنم یکی از شریف‌ترین و خادم‌ترین اقشار جامعه پزشکان هستند و هیچ بخشی از نخبگان کشور به آن میزان که پزشک خدمت می‌کند تا این اندازه بین مردم مورد اعتماد و دلسوز نیست و نباید به مسائل حاشیه‌ای فکر کرد.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های اصلی ما در این دولت این بوده که غم و باری از دوش بیمار برداریم که در این مسیر طرح تحول سلامت شروع و اجرایی شد و وزیر کاردان، دلسوز، مهربان و پرتلاشی همچون آقای هاشمی این کار را بر عهده گرفت که چند شب گذشته در صدا و سیما ایشان را عصبانی کردند و من تعجب کردم چون این هنر آن‌ها بود که توانستند ایشان را عصبانی کنند.

جهانگیری با بیان اینکه دولت در تنگنای بودجه توانست طرح تحول سلامت را اجرا کند، گفت: در زمان تحریم‌ها و افت قیمت نفت و وجود بدهی در بخش دولتی این طرح را انجام دادیم و همچنان در ادامه آن مصمم هستیم اما نیاز است که به طور مرتب بازخورد اجرای آن از جامعه گرفته شود و در صورت نیاز اصلاحات انجام گیرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد کشور باشد افزود: یکی از زمینه‌هایی که نیاز است بخش خصوصی به آن ورود کند حوزه درمان است و ما از این ورود به طور جدی حمایت می‌کنیم چرا که بخش خصوصی می‌تواند معجزه کند.

جهانگیری یادآور شد: یکی از دلایلی که بخش خصوصی غیرپزشک کمتر در حوزه درمان ورود پیدا کرده مساله کسب مجوزهاست و این کسب مجوزها در فضای کسب و کار باید اصلاح شود.

وی افزود: از طرف دیگر در سیستم اجرایی کشور باید افراد متناسب با کار فعالیت کنند و در کنار تیم مدیریتی پزشکان باید تیم مدیریتی با تخصص‌های دیگر نیز وجود داشته باشد.

نظرات بینندگان