arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵

مسئول دفتر مقام معظم رهبری: می خواستند مرکز حکومت داعش را در حلب سوریه ایجاد کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول دفتر مقام معظم رهبری گفت: استکبار نقشه کشیده بود که شهر حلب در شمال سوریه را تصرف کند تا بتواند مرکز حکومت داعش را ایجاد و سوریه را تقسیم کند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی شامگاه شنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه شیراز گفت: آزادی حلب عید بزرگی بود که به ما داده شد و خدا را شکر مانند همیشه استکبار شکست بزرگی را تجربه کرد.

وی ادامه داد: استکبار فکر می کرد و نقشه کشیده بود که شهر حلب در شمال سوریه را تصرف کند تا بتواند مرکز حکومت داعش را ایجاد و سوریه را تقسیم کند که با رشادت رزمندگان بار دیگر استکبار شکست بزرگ دیگری را متحمل شد.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه برخی از افراد سوال می کنند که به چه دلیل ما باید در سوریه حضور داشته باشیم، گفت: درست است که ما مرز خاکی با سوریه نداریم اما اگر آنجا دفاع نکنیم باید در کشور خودمان دفاع کنیم.

وی افزود: ارتباط و پشتیبانی ما از حزب الله و گروه های مجاهدین با هدف اصلی خود سوریه است چرا که هر زمانی که بسیاری از کشورهای عربی نگاه به اسرائیل داشتند سوریه در مقابل آنها ایستاد و حمایت نکرد.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری افزود: بزرگترین شکست دوران اسرائیل از همین جوانان حزب الله بود که آنان توانستند در جنگ شش روزه کار بزرگی را محقق کنند.

وی ادامه داد: سرنوشت ما با سوریه با یکدیگر گره خورده و باید در این مسیر پشتیبانی و حمایت های لازم انجام شود.

حجت الاسلام گلپایگانی تصریح کرد: قدرت ما در منطقه به گونه ای است که اگر قرار باشد صلحی در منطقه حاکم گردد آنچه که بسیار مطرح و دارای جایگاه است نظر جمهوری اسلامی ایران است که ما باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت روحانیت در جامعه گفت: جامعه امروز نیازمند روحانیت است و با توجه به پیشرفت های به وجود آمده امروز مردم جامعه مانند گذشته چشم به روحانیت دارند.

وی ادامه داد: امروز که شما لباس روحانیت را بر تن می کنید افتخار بزرگی است چرا که سرباز امام زمان (عج) هستید و باید به بسیاری از موارد توجه داشته باشید.

وی تاکید کرد: روحانیت در دوران کنونی باید مراقب باشد چرا که هدف دشمنان و استکبار قرار دارد و آنان می خواهند این نقش مهم را کمرنگ جلوه دهند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: امروز در کشور ما حدود ۸۰ هزار طلبه وجود دارد و حدود ۵۰۰ هزار نفر طلبه خارجی هستند.
نظرات بینندگان