arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

براثر سقوط یک فروند هواپیمای نظامی اندونزی 12 نفر کشته شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروی هوایی اندونزی اعلام کرد یک فروند هواپیمای نظامی هرکول روز یکشنبه در استان پاپوا سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

 این هواپیمای نیروی هوایی اندونزی حامل 12 سرنشین بود و براساس گزارش 'آنتارا' خبرگزاری رسمی اندونزی اجساد سرنشینان این هواپیما پیدا شده است.
این هواپیمای هرکول 'سی 130' نیروی هوایی اندونزی که از شهر 'تیمیکا' به مقصد 'وامنا' پرواز می ‌کرد ساعت 6 و 15 دقیقه به وقت محلی دچار حادثه شد. 
این هواپیمای نظامی اندونزی که تاکنون 9 هزار ساعت پرواز داشته است، در حال یک رزمایش و آموزش پرواز بود که سقوط کرد.
این هواپیما همچنین 12 تن سیمان را حمل می کرد.
یک فروند هواپیمای سبک نیروی پلیس اندونزی نیز آذر ماه جاری با 12 سرنشین سقوط کرد و سرنشینان آن کشته شدند.
نیروهای نظامی اندونزی طی دو سال اخیر با سوانح هوایی مختلفی از سقوط بالگرد تا سقوط هواپیمای نظامی با بیش از 100 سرنشین بر روی منطقه مسکونی مواجه شده است.
یک بالگرد نظامی ماه مارس در مرکز اندونزی سقوط کرد و در نتیجه 12 نفر کشته شدند. یک هواپیمای نظامی نیز چند ماه پیش بر روی یک خانه در یک منطقه پر جمعیت در طول یک پرواز آزمایشی سقوط کرد و خلبان و دو نفر در این ساختمان کشته شدند.
شهر 'مدان' در جزیره سوماترا اندونزی نیز سال گذشته شاهد سقوط یک فروند هواپیمای 'هرکول سی-130' در یک محله مسکونی بود که در نتیجه 142 نفر جان خود را از دست دادند.
اندونزی از صنعت هوایی نسبتا فرسوده ای برخوردار است و سوانح هوایی مختلف نشان داد ناوگان هوایی این کشور و سایر تجهیزات آن نیازمند بازسازی است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان