arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

احتمال دست داشتن پ.ک.ک در انفجار خونین ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به حمله تروریستی در استان قیصریه این کشور گفت: تمام شواهد نشان از دخالت پ.ک.ک در بمب گذاری مرگبار قیصریه دارد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه گفت: در حال حاضر تمام شواهد نشان می‌دهد که عامل انفجار روز گذشته از نیروهای پ.ک.ک بوده‌ است.

وی ادامه داد: این حمله بسیار شبیه به دو انفجار چند روز گذشته در استانبول است که باعث کشته شدن 44 نفر و زخمی شدن 155 تن دیگر شد.

کورتولموش حمله اخیر در قیصریه را "یک اقدام انتقام جویانه از سوی یک سازمان تروریستی" خواند.

وی با اشاره به پ.ک.ک گفت: به نظر می رسد این حمله انتقام جویانه بوده و تلاشی در راستای تغییر وضعیت به نفع آنهاست.

معاون نخست وزیر ترکیه با تاکید بر مبارزه مشترک علیه "تروریسم" گفت: همواره در پشت اینگونه سازمان‌های تروریستی چندین کشور حامی وجود دارد. در پی این حمله برخی کشورها آن را محکوم کردند اما این مساله برای ترکیه کافی نیست لازم است که علیه سازمان‌های تروریستی با ترکیه همکاری شود. در حال حاضر ما این آمادگی را داریم که اطلاعات و اسناد خود را با کشورهای دیگر به اشتراک بگذاریم.

روز گذشته، در پی وقوع انفجاری در مقابل دانشگاه "ارجیاس" در استان قیصریه ترکیه، یک اتوبوس حامل نظامیان یگان ویژه ارتش، هدف قرار گرفت. یک خودوری بمب‌گذاری شده هنگام عبور این اتوبوس، منفجر شد.

ارتش ترکیه اعلام کرد که در این انفجار ۱۳ نظامی کشته‌اند. وزیر کشور ترکیه نیز اعلام کرد تعداد زخمی‌ها به ۵۵ تن افزایش یافته که حال شش تن از آنها بسیار وخیم است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان