arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

لاریجانی: موارد ابهام در برنامه ششم توسعه را اعلام کنید تا اصلاح شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس مجلس شورای اسلامی اگر به کلیات برنامه ششم رای داده نشود دولت باید لایحه مجددی را تدوین کند، گفت:‌ موادی که ابهام دارد را در بررسی جزئیات اعلام کنید تا اصلاح یا به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

 غلامرضا تاجگردون در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و با اخطار اصل 110 قانون اساسی و تذکر ماده 196 آیین نامه داخلی گفت: با توجه به نکاتی که مخالفان کلیات لایحه برنامه ششم توسعه ارائه می کنند، می خواهیم بدانیم هیأت رئیسه مجلس چه سیاستی را در قبال لایحه ششم توسعه اتخاذ کرده است.
وی گفت: براساس توضیحات نمایندگان، لایحه برنامه ششم مغایرت های زیادی با اسناد بالادستی دارد؛ بنابراین توضیح داده شود به چه نحوی قرار است این لایحه در صحن بررسی شود.
لاریجانی در پاسخ به این اخطار و تذکر گفت: ماده 196 آیین نامه داخلی به مواد طرح ها و لوایحی برمی گردد که خلاف قانون اساسی یا اسناد بالادستی باشد که در صورت وارد بودن تذکر در خصوص مواد مذکور یا اصلاح می شود یا به کمیسیون ارجاع داده خواهد شد.
وی توضیح داد: اما در خصوص لایحه برنامه ششم باید گفت در صورتی که به کلیات آن رأی داده نشود دولت باید مجدد لایحه ای تدوین کند، کمیسیون ها آن را بررسی، کمیسیون تلفیق جدید تشکیل شود تا در نوبت صحن مجلس قرار گیرد که به نظر می رسد چنین روندی تا سال آینده نیز طی نخواهد شد.
عنوان کرد: بنابراین موادی که ابهام دارد یا خلاف سیاست های قانون اساسی یا اسناد بالادستی است را در زمان بررسی عنوان کنید تا یا اصلاح شود یا به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان